Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

ČD již mají vybaveny ETCS čtyři stovky vozidel

ČESKÁ REPUBLIKA - České dráhy se intenzivně připravují na spuštění výhradního provozu pod evropským zabezpečovacím systémem ETCS. V současné době jím mají vybaveno již čtyři stovky vozidel.

Do konce roku chtějí toto číslo zvednout o dalších 120 vozidel Současně dopravce pokračuje v proškolování strojvůdců, kterých je již přes sedm stovek...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Do konce letošního roku plánuje národní dopravce nákup ještě 54 vozidel s nainstalovanou jednotkou ETCS a zastavění dalších 66 vozidel ze stávající flotily. "Veškeré naše aktivity směřují k tomu, abychom byli dobře připraveni na spuštění výhradního provozu na koridorových úsecích," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta s tím, že vlaky Českých drah už nyní v rámci zkušebního provozu ujedou řádově několik tisíc kilometrů denně pod dohledem ETCS. V režimu ETCS jezdí vlaky, které jsou vybaveny vlakovým zabezpečovačem v režimu switch-on, kde je proškolený strojvedoucí a zapnutá traťová část ETCS.

"Jsou to například koridory od slovenské a polské hranice přes Bohumín do Břeclavi, z Břeclavi přes Brno do České Třebové nebo z Přerova přes Českou Třebovou do Prahy, z Berouna přes Plzeň do Chebu. Na trati z Uničova do Olomouce jsme první osobní dopravce v Česku, který zahájil výhradní provoz pod dohledem ETCS. České dráhy se také aktivně účastní testování ETCS a zátěžových testů celého systému v různých místech Česka," dodal Jiří Ješeta. 

ETCS instalují i do RegioSharků či RegioNov

Průběžně probíhá instalace ETCS do dalších vozidel perspektivních řad. Vedle lokomotiv řad 162 WTB, 362 a 362 WTB, u kterých je ETCS namontováno už v celkem 103 kusech, probíhá instalace například i u lokomotiv řady 750, jednotek RegioSpider 841 a 841.2, všech 33 RegioSharků, elektrických jednotek 660 / 661 InterPanter, RegioPanterů první generace nebo příměstských elektrických jednotek 471 CityElefant. Všechna nová vozidla, které České dráhy pořizují, už mají nainstalovanou palubní jednotkou evropského zabezpečovače ETCS.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Pokračuje také školení strojvedoucích na obsluhu vozidel vybavených ETCS. U Českých drah tímto školením prošlo už více jak 700 strojvedoucích, další více než stovka je nyní v zácviku. V rámci přípravy se strojvedoucí seznamují s novými předpisy, podle kterých se organizuje provoz na tratích vybavených traťovou částí ETCS, učí se ovládat a používat samotné zařízení ETCS na lokomotivě, získávají dovednosti při jízdě pod dohledem ETCS i při plynulém přechodu mezi oblastí vybavenou traťovou částí ETCS a oblastí vybavenou národním vlakovým zabezpečovacím zařízením.

Díky ETCS má strojvedoucí před sebou na monitoru přehledně zobrazené maximální rychlosti pro část trati před vlakem, brzdné křivky, zobrazení blížící se cílové rychlosti, například její snížení, popřípadě místo zastavení u návěstidla zakazujícího další jízdu. "V případě, že by strojvedoucí na snížení rychlosti adekvátně nereagoval, pak zabezpečovací systém automaticky zasáhne a vlak zastaví," doplnil tiskový mluvčí Českých drah Filip Medelský. 

Systém zvýší rychlost vlaků i propustnost tratí

ETCS je jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém. Jeho cílem je odstranit různé národní systémy, umožnit interoperabilní provoz lokomotiv napříč Evropou, zvýšit rychlost vlaků, propustnost tratí a zvýšit bezpečnost železničního provozu. Skládá se ze dvou základních částí. Traťová část je součástí železničních tratí a zajišťuje přenos informací k vlakům. Mobilní část je instalovaná na drážních vozidlech, přijímá informace z traťové části a předává je strojvedoucímu, případně automaticky zasáhne a vlak zastaví. České dráhy jako první dopravce v České republice provozuje svoje vlaky na trati s výhradním provozem pod ETCS, a to na trati mezi Olomoucí a Uničovem.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!