Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Prevence Drážní inspekce: 77 zjištěných závad

ČESKÁ REPUBLIKA - Chybějící značky, špatný stav kolejí, závady na brzdách a dveře, které se během jízdy samy otevřely. To jsou nejzávažnější nedostatky, které Drážní inspekce zjistila v průběhu preventivní činnosti.

Úřad začal kontroly vykonávat po roční přestávce v červenci. Do té doby byla tato činnost Ministerstvem dopravy zakázaná.


Zanesené kolejiště ve Všetatech. Foceno 16. září 2013.

Od poloviny července vykonala Drážní inspekce celkem 296 kontrol. Celkem bylo v tomto období zkontrolováno 91 souprav a vlaků, 62 železničních přejezdů, 76 stanic či zastávek, 26 úseků tratí, 4 vlečky a dvě lanové dráhy.

"Při těchto kontrolách bylo Drážní inspekcí zjištěno celkově 77 závad," informoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.


Pohled na ztrouchnivělý pražec v Lochovicích. Foceno 11. září 2013.

Mezi nejzávažnější zjištění patří bezesporu případ, kdy Drážní inspekce na místě nechala vyřadit polovinu z kontrolovaného počtu drážních vozidel kvůli technickým nedostatkům dvojkolí (nesprávný průměr, vydroleniny, vrypy, problémy s brzdovými kotouči). Tento zásah a uvedené zjištění je v dosavadní praxi Drážní inspekce do značné míry unikátní.

Mezi další závažná zjištění, která ohrožovala bezpečnost cestujících, bylo nefungující blokování dveří u vlaku. Ty se při jízdě vlaku samovolně otevřely a v rámci bezpečnosti musel vlak mimořádně zastavit v zastávce Cerhenice, kde byl problém vyřešen.


Zarostlý přejezd v Dolním Podluží, řidiči nevidí ani na koleje. Foceno 7. srpna 2013.

Při kontrolách železničních přejezdů Drážní inspekce zjistila značné nedostatky v rozhledových poměrech, když na jednom z přejezdů byl změřen nulový rozhled a nebo extrémně špatné a nedostatečné rozhledové délky.

"Drážní inspekce u jednoho přejezdu zjistila, že místo potřebných 110 metrů má řidič takového vozidla výhled pouze 19, respektive 35 metrů," uvedl příklad Martin Drápal. Byly také zjištěny případy, kdy výstražné kříže na železničních přejezdech chyběly úplně. V jednom případě Drážní inspekce zjistila, že je sloupek s výstražným křížem zlomen a povalen vedle železničního přejezdu.


Přejezd v Dolním Podluží po zásahu Drážní inspekce. Foceno 15. srpna 2013.

Na několika tratích inspekce zjistila znečistěné, podmáčené, špatně odvodněné a zanesené kolejové lože, což způsobovalo pohyb kolejí i pod váhou člověka, natož pak pod jízdou těžkého vlaku. Dále pak chyběly šrouby nebo byly vyhnilé či rozdrolené pražce.

Mezi nedostatky způsobenými cestujícími patřila vybavenost stanic, jako například přístřešky, osvětlení či absence jízdních řádů.


Drážní inspekce si pohrávala i s kvízy typu "Najdi přejezd". Foceno 20. září 2013.

"Drážní inspekce do doby omezení výkonu preventivních kontrol vykonala během roku více než 1 800 dozorů, při kterých ročně zjistila více než šest set nedostatků," připomněl Martin Drápal z Drážní inspekce.

V půli roku 2012 byl výkon preventivních kontrol Drážní inspekci zakázán Ministerstvem dopravy. Počet státních dozorů klesl na 1001 s tím, že celkový počet zjištěných nedostatků se zastavil na 544. Naprostá většina byla zjištěna v první polovině roku.


Povalená značka u jednoho z přejezdů. Foceno 20. září 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!