Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Na trati z Lysé do Mělníka mají zmizet přejezdy

LYSÁ NAD LABEM, MĚLNÍK - Po pravém břehu Labe za pět let pojedou vlaky výrazně rychleji. Správa železnic na více než třicetikilometrovém úseku plánuje zrušit všechny přejezdy a nahradit je nadjezdy či podjezdy.

Zahájení stavebních prací, na které již Správa železnic vybrala projektanta, začne počátkem roku 2028, náklady dosáhnout na 14 miliard...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypracují společnosti MORAVIA CONSULT Olomouc a SUDOP PRAHA, které podaly nabídku ve výši 244 424 600 korun. Kromě modernizace stanic a zastávek dojde také k přidání třetí koleje, zruší se všechny přejezdy. Traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Zahájení prací se plánuje počátkem roku 2028, předpokládané celkové náklady stavby dosahují bezmála 14 miliard korun.

Úsek mezi Lysou nad Labem a Mělníkem je součástí vytížené trati na pravém břehu Labe. V části ze Všetat do Mělníka proto dojde k přidání třetí koleje, ve všech stanicích se navíc prodlouží koleje pro nákladní vlaky dlouhé 740 metrů. Z pohledu osobní dopravy pak bude důležité zvýšení traťové rychlosti, a to až na 160 km/h.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Modernizací projdou stanice Stará Boleslav, Dřísy a Všetaty, stejně tak zastávky Lysá nad Labem-Dvorce, Otradovice, Ovčáry a Malý Újezd. Všechny získají moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem, které se aplikuje při stávajících rekonstrukcích. "Největší změna čeká stanici Všetaty, kde vzniknou tři ostrovní nástupiště o délce 220 metrů. Pohodlný příchod z nového podchodu zajistí výtahy," poznamenal pak tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. 

Významným přínosem z hlediska bezpečnosti bude zrušení všech přejezdů, které nahradí podjezdy nebo nadjezdy. Projekt rovněž počítá s přímým propojením Neratovic a Mělníka, díky kterému odpadne křížení kolejí z více směrů ve Všetatech. K větší propustnosti mezistaničních úseků přispěje instalace výhybek v nových odbočkách Pařeziny a Vavřineč. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 257 598 549 korun. Vítězové tendru podali nabídku, která byla o 13 milionů nižší. Realizace stavby je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!