Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Ostravský nástup předem:
Zprvu agrese, teď kázeň

 Veřejnost zhlédla první
bateriový RegioPanter

 Při červnové srážce vlaků
zemřeli čtyři cestující

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

Poslední Tornáda pendlují z Ostravy do Opavy

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Kdo se nestihl rozloučit s legendárními jednotkami řady 460, má možnost se s nimi svézt mezi Ostravou a Opavou. Kvůli výluce je České dráhy nasadily na část trasy rychlíků přes Krnov.

Podle Českých drah jde o zcela poslední pravidelné nasazení v běžném provozu. Až v závěru července dojezdí i tady, čeká je už pouze kovošrot...


Poslední jednotky řady 460 jezdí na Ostravsku (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

S jednotkami 460, které jsou přezdívány jako Tornádo, se České dráhy i veřejnost oficiálně rozloučila v polovině dubna, kdy pro dopravní nadšence připravila speciální jízdy, prohlídky i expres, který jednu ze souprav odvezl až do Chomutova. Tady je jednotka deponována v areálu Železničního depozitáře Národního technického muzea, kde do doby jejího odprodeje Národnímu technickému muzeu bude pracovníky Českých drah udržována v provozuschopném stavu. Velkolepá akce přilákala stovky zájemců, kteří se tak přišli rozloučit s jednou etapou na železnici. 

Provoz jednotek následně utichl, ale jen do druhé poloviny května, kdy začala dvouměsíční výluka mezi Opavou a Krnovem. Správa železnic tady opravuje železniční most a provádí další údržbu tratě. Zatímco klasické rychlíky od Olomouce končí právě v Krnově a dále do Opavy pokračují výhradně autobusy náhradní dopravy, České dráhy pro jednotky řady 460 připravily úplně poslední výkony, kdy nahrazují rychlíky linky R27 mezi Opavou a Ostravou. Během dne se tady střídají dvě jednotky, které se míjí na svinovském nádraží. Kvůli zpoždění bývá často míjení obou jednotek přesouváno operativně buď do Ostravy-Martinov nebo do Děhylova. 


Poslední jednotky řady 460 jezdí na Ostravsku (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Na trase mezi stanicemi Opava východ a Ostravou tak od 8.00 do 20.00 hodin pendlují dvě jednotky řady 460, které končí buď na svinovském nádraží nebo v centru na nádraží Ostrava-střed. Hned v první den výluky bylo jasné, že tato informace je veřejná, protože trať lemovali fotografové i dopravní nadšenci, kteří si nemohli nechat ujít ani svezení se tímto legendárním vlakem. Výluka na trati mezi Opavou a Krnovem potrvá do 26. července a díky tomu je tak ještě měsíc a půl čas si pořídit poslední fotky těchto vlaků v provozu. 

Oficiální ukončení provozu proběhlo letos na jaře

České dráhy měly na jaře ještě šest provozních jednotek, první z nich byly odstaveny už okolo Velikonoc, a v květnu už by měly všechny výkony obsluhovat jen nové jednotky RegioPanter. Poslední jednotky řady 460 pak zůstanou už jen jako záloha pro řešení mimořádných situací, například v případě vyššího správkového stavu plánovaných vozidel. Poslední jízdy se uskutečnily o víkendu od 19. do 21. dubna, kdy byly nejprve vystaveny jednotky v areálu olomouckého depa, v sobotu se konaly okružní jízdy a v neděli pak vyjel poslední expres z Moravy do Chomutova. 


Poslední jednotky řady 460 jezdí na Ostravsku (20. května 2024, Vlčoun/František Živnůstka)

Elektrické jednotky řady 460 byly určeny pro příměstskou dopravu ve velkých československých aglomeracích a v hustě osídlených oblastech. Jezdily například v severních Čechách, na osobních vlacích zajížděly z Ústí nad Labem do Prahy nebo do Lysé nad Labem, v provozu byly na Olomoucku, Ostravsku nebo v okolí Košic. Během svého provozu zavítaly např. do Vsetína nebo do Žiliny.
Jednotky řady 460 vyráběla Vagónka ve Studénce, elektrickou výzbroj dodávala továrna MEZ Vsetín. Prototyp byl vyroben v roce 1971 a sériová výroba se uskutečnila v letech 1974 až 1978. Vyrobeno bylo 43 jednotek.

V provozu byly z počátku pětivozové vlaky se dvěma koncovými hnacími vozy a třemi vozy vloženými. Později se využívaly také čtyř- nebo třívozové jednotky. Pětivozová jednotka měla délku 122,5 metru a plně obsazená hmotnost 294 tun. Její kapacita byla 336 míst k sezení. Každý z motorových vozů měl hnané všechny čtyři nápravy a disponoval výkonem 1 000 kW. Jednotky bylo možné spojovat a ovládat ve vícečlenném řízení. Jedna z legendárních jednotek řady 460 bude zařazena mezi muzejní vozidla a doplní zachované muzejní pantografy řad 560 a 451.


Poslední jednotky řady 460 jezdí na Ostravsku (20. května 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!