Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

RegioPanteři vytlačují Tornáda, ty brzy dojezdí

ČESKÁ REPUBLIKA - Napříč republikou postupně  pokračují dodávky nových jednotek RegioPanter. Na kolejích tak postupně nahrazují zastaralá Tornáda, tedy pantografické jednotky řady 460, které dojezdí v nejbližších dnech.

České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 50 dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2 a 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter...


RegioPanter v Olomouckém kraji (nedatováno, České dráhy/archiv)

České dráhy převzaly v těchto dnech od společnosti Škoda Group už dvacátou třívozovou jednotku RegioPanter řady 640.2. Podobně, jako většina dosud dodaných vlaků, zamířila do Olomouckého kraje. "Dvacátá jednotka představuje dokončení první třetiny naší objednávky na 60 moderních bezbariérových třívozových vlaků RegioPanter řady 640.2. První dvě jednotky jsme uvedli do provozu loni v létě v Moravskoslezském kraji a další již směřovaly do Olomouckého kraje," řekl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

"RegioPantery druhé generace nahradily starší soupravy sestavené z lokomotiv a klasických vozů a během několika týdnů odsunou na vedlejší kolej také starší pantografy řady 460. Kvalita cestování tak skočila doslova o generace dopředu. Současné vlaky jsou klimatizované, bezbariérové, mají wifi, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení mobilů a notebooků a množství dalších předností," dodal Ješeta. Nové jednotky přivítal i ministr dopravy Martin Kupka. "Po uvedení nových Panterů do provozu budou v Olomouckém kraji jezdit v regionální dopravě téměř výhradně jen moderní vozidla, což představuje dobrou pozitivní zprávu pro všechny cestující a ukázku toho, že česká železnice může nabídnout dopravu hodnou 21. století," uvedl ministr dopravy.


Interiér jednotky RegioPanter (nedatováno, České dráhy/archiv)

V Olomouckém kraji bude jezdit celkem 27 nových Panterů a tři starší z předchozí dodávky moderních vlaků. "Železniční doprava je pro Olomoucký kraj naprosto zásadní. Proto jsem velmi rád, že se daří zvyšovat komfort cestování po železnici, která je ekologickou alternativou k individuální automobilové dopravě. Hejtmanství prostřednictvím svého dopravního koordinátora dbá o to, aby na sebe jednotlivé prostředky veřejné dopravy navazovaly a lidé jimi mohli cestovat třeba i na jednu integrovanou jízdenku," podotkl pak Josef Suchánek, hejtman Olomouckého kraje.

Po vyrobení všech RegioPanterů pro Olomoucký kraj budou pokračovat dodávky jednotek pro Královéhradecký, Středočeský a Zlínský kraj. První středočeská jednotka je již také vyrobena a prochází zkouškami a schvalováním, protože je v některých prvcích mírně odlišná od vlaků pro jiné regiony, nabízí například více míst v 1. třídě. "V letošním roce dokončíme obě zakázky na dodání celkem 110 nových RegioPanterů pro České dráhy. Na výrobě jednotek se podílejí hned čtyři naše české závody. V Ostravě probíhá svařování a lakování hliníkových konstrukcí, v plzeňských Doudlevcích výroba kompletní elektrické výzbroje. Finální montáž vozidel pak probíhá v Šumperku a Plzni, kde se také vlaky oživují a testují," upřesnil pak za výrobce Škoda Tomáš Ignačák.


Jednotky RegioPanter jsou nyní dodávány na Olomoucko (nedatováno, České dráhy/archiv)

Celkově letos ve škodováckých výrobních areálech firma vyrobí pro národního dopravce 8 dvouvozových, 46 třívozových a 4 bateriové jednotky RegioPanter. České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 50 dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2 a 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. Do provozu tak bude uvedeno celkem 280 vozidel, které nabídnou pohodlné sedačky skoro 21 tisícům cestujících. Výroba všech jednotek má být dokončena do konce roku.

Tornádům zbývají poslední týdny v provozu

Nové RegioPantery vytlačily z provozu klasické soupravy s lokomotivami a nyní už nahrazují také elektrické jednotky řady 460 přezdívané Tornádo. Posledních šest provozovaných jednotek postupně ukončí svůj plánovaný provoz přibližně do začátku května. První z nich byly odstaveny už okolo Velikonoc a v květnu už by měly všechny výkony obsluhovat jen nové jednotky RegioPanter. Poslední jednotky řady 460 pak zůstanou už jen jako záloha pro řešení mimořádných situací, například v případě vyššího správkového stavu plánovaných vozidel. V souvislosti s ukončením provozu řady 460 u Českých drah se připravuje na 19. až 21. dubna oficiální ukončení provozu. 


Tornáda v dubnu dojezdí, zůstanou v záloze (nedatováno, České dráhy/archiv)

Elektrické jednotky řady 460 byly určeny pro příměstskou dopravu ve velkých československých aglomeracích a v hustě osídlených oblastech. Jezdily např. v severních Čechách, na osobních vlacích zajížděly z Ústí nad Labem do Prahy nebo do Lysé nad Labem, v provozu byly na Olomoucku, Ostravsku nebo v okolí Košic. Během svého provozu zavítaly např. do Vsetína nebo do Žiliny.
Jednotky řady 460 vyráběla Vagónka ve Studénce, elektrickou výzbroj dodávala továrna MEZ Vsetín. Prototyp byl vyroben v roce 1971 a sériová výroba se uskutečnila v letech 1974 až 1978. Vyrobeno bylo 43 jednotek.

V provozu byly z počátku pětivozové vlaky se dvěma koncovými hnacími vozy a třemi vozy vloženými. Později se využívaly také čtyř- nebo třívozové jednotky. Pětivozová jednotka měla délku 122,5 metru a plně obsazená hmotnost 294 tun. Její kapacita byla 336 míst k sezení. Každý z motorových vozů měl hnané všechny čtyři nápravy a disponoval výkonem 1 000 kW. Jednotky bylo možné spojovat a ovládat ve vícečlenném řízení. Jedna z legendárních jednotek řady 460 bude zařazena mezi muzejní vozidla a doplní zachované muzejní pantografy řad 560 a 451.


Poslední Tornáda jezdívají právě na Olomoucku (nedatováno, České dráhy/archiv)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!