Začne rekonstrukce pardubické nádražní haly
PARDUBICE - Za dva a půl roku bude cestujícím v Pardubicích sloužit zrekonstruovaná nádražní budova. Stavbaři se vrhnou jak na nádražní halu, tak i na opravu východního křídla a západního křídla s bytovým domem.
Práce za 855 milionů korun by podle Správy železnic měly začít v těchto dnech, definitivně by pak mělo být hotovo na konci roku 2026...
Pardubické hlavní nádraží po dokončení (vizualizace, Správa železnic)
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem objektu provedou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia. Práce na památkově chráněné stavbě budou zahrnovat renovaci stavebních konstrukcí, střechy, fasády i celého interiéru. Tomu se vrátí původní podoba, avšak s ohledem na současné požadavky.
Budova pardubického nádraží začala sloužit veřejnosti v roce 1958, památkáři ji považují za nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. Správa železnic už dokončila první etapu rekonstrukce, která se týkala zejména výškové budovy, nyní přijdou na řadu zbývající části rozlehlého objektu. Druhá etapa prací zahrnuje rekonstrukci nádražní haly, východního provozního křídla a západního křídla s bytovým domem. V odbavovací hale se po dokončení stavby zlepší služby pro cestující, a to především díky zvýšení počtu obchodních jednotek a úpravě veřejných toalet.
Pardubické hlavní nádraží po dokončení (vizualizace, Správa železnic)
Východní křídlo bude sloužit pro zajištění provozu dráhy. Stavbaři provedou dispoziční úpravy v zázemí zaměstnanců a rozšíří kancelářské prostory. "Bezbariérový přístup zajistí výtah. Komerční prostory s ordinacemi a lékárnou se budou nacházet v přízemí a v prvním patře. Počítá se i s kompletní rekonstrukcí bytové části," doplnila tisková mluvčí Správy železnic Mikola Eberl Friebová.
Během prvního roku prací dojde k rekonstrukci východního křídla a poloviny haly, v dalším roce se bude pracovat na západním křídle a druhé části haly. Jako poslední přijde na řadu bytový dům. V průběhu stavby budou cestujícím k dispozici náhradní prostory s potřebným zázemím. Předpokládaná hodnota zakázky byla 855 milionů korun. Vítězní uchazeči předložili nižší nabídku, a to ve výši 833 milionů korun. K předání staveniště dojde v dubnu, kdy začnou i první práce. Hotovo bude na konci roku 2026.
Pardubické hlavní nádraží po dokončení (vizualizace, Správa železnic)