Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Hranice by měly mít moderní vlakový terminál

HRANICE NA MORAVĚ - Vysokorychlostní železnici s tou klasickou má v budoucnu propojit moderní terminál. Správa železnic proto vyhlásila architektonickou soutěž s cílem zvýšit mobilitu obyvatel regionu.

Součástí soutěže je také ideová část, která se zaměřuje na širší okolí terminálu včetně území mezi nádražím a plánovaným obchvatem Hranic...


Ilustrační foto (20. září 2014, Vlčoun/Filip Vlček)

Hranice na Moravě získají moderní přestupní uzel, který propojí vysokorychlostní i konvenční železnici s autobusovou dopravou. Právě vyhlášená architektonická soutěž Správy železnic se zaměřuje také na urbanistickou koncepci a environmentální aspekty s cílem zvýšit mobilitu obyvatel regionu. Soutěž je vyhlášená jako anonymní, jednofázová a otevřená. Její účastníci mají za úkol zpracovat architektonicko-urbanistický návrh nového terminálu Hranice na Moravě a souvisejících objektů.

Tyto stavby budou koordinovány s úsekem vysokorychlostní trati VRT Moravská brána spojujícím Brodek u Přerova s Ostravou. Projektová část soutěžního návrhu zahrne budovu terminálu, která bude sloužit pro vlakové i autobusové nádraží. Její součástí jsou také přístupy na nástupiště a parkoviště. Na přilehlém autobusovém nádraží budou architekti kromě nástupiště a jeho zastřešení řešit také místa pro nabíjení autobusů a jejich odstavení. Určí rovněž podobu veřejného prostranství a zeleně v okolí terminálu.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Součástí soutěže je také ideová část, která se zaměřuje na širší okolí terminálu včetně území mezi nádražím a plánovaným obchvatem Hranic. Cílem je přirozeně propojit nové nádraží s městem, identifikovat další potenciál okolí a připravit se tak na jeho budoucí rozvoj. Koncept představuje zásadní krok k posílení mobility a dostupnosti dopravy pro obyvatele Olomouckého i Moravskoslezského kraje i k udržitelnému rozvoji celého regionu.

Podle studie proveditelnosti by se měla kapacita terminálu do roku 2050 blížit k deseti tisícům osob ve všední den. Díky jeho strategickému umístění namísto stávající nádražní budovy dojde k propojení vysokorychlostní a konvenční železnice i autobusové dopravy pod jednou střechou. Tím se cestujícím výrazně usnadní přestupy mezi autobusy, vysokorychlostními spoji do Olomouce, Ostravy, Brna i vlaky do Valašského Meziříčí a dále na Slovensko.


Ilustrační foto (20. září 2014, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!