Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy letos převezmou až 22 Vectronů

ČESKÁ REPUBLIKA - Další lokomotivy Vectron postupně putují Českým drahám, na přelomu ledna a února převzaly další čtyři vozy. Na konci roku pak má dopravce disponovat celkem 22 lokomotivami Vectron. 

V současnosti jsou v provozu na 34 turnusových dnech, vozí vlaky do Flensburgu, Budapešti, Varšavy i Žiliny, naopak skončí lokomotivy řady 151...


Nové lokomotivy Vectron ve službách Českých drah (nedatováno, České dráhy)

České dráhy převzaly na přelomu ledna a února od leasingové společnosti RSL další 4 lokomotivy Siemens Vectron. Jsou to první stroje z letošní dodávky. V roce 2024 převezmou České dráhy 22 nových lokomotiv. Na konci roku bude národní dopravce disponovat 61 lokomotivou značky Siemens. Od prosince 2025 je pak plánovaná dodávka 50 moderních interoperabilních lokomotiv Siemens Vectron pro rychlost 230 km/h, které budou přímo v majetku Českých drah.

"V letošním roce budeme pokračovat v obnově lokomotiv pořízením nejmodernějších interoperabilních strojů Siemens Vectron prostřednictvím leasingu. Do konce roku jimi nahradíme starší lokomotivy bez ETCS na tratích, kde bude provoz pod dohledem nového zabezpečovacího zařízení od 1. ledna 2025 povinný. Zároveň zajistíme našim strojvedoucím lepší pracovní podmínky na nových lokomotivách splňujících náročné požadavky evropských norem TSI a cestující určitě ocení výkonnost nových lokomotiv, které tak snáze dosáhnou maximální rychlost a v případě potřeby mohou také lépe zkracovat případná zdržení na trase," uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.


Nové lokomotivy Vectron ve službách Českých drah (nedatováno, České dráhy)

„V současnosti máme Vectrony nasazené ve 34 turnusových dnech. Denně ujedou více než 32 tisíc kilometrů. Jezdí s vlaky od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť, jezdí do Varšavy i do slovenské Žiliny. Jak budou během roku přicházet další lokomotivy, budeme je nejprve využívat v rámci celé Skupiny ČD na různé výkony včetně nákladní dopravy, a následně jimi začneme postupně nahrazovat už 46 let staré stroje řady 151 na spojích z Prahy do Bohumína a Žiliny a nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nahradí také lokomotivy 380 na spojích do Budapešti," doplnil pak náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

U lokomotiv řady 151 se počítá s jejich úplným odstavením z provozu. V současnosti jich mají České dráhy celkem 12 a nasazují je z depa v Bohumíně do 9 turnusových dní. Řada 380 se s jízdním řádem 2025 přesune na jiné tratě bez výhradního provozu s ETCS. Půjde především o vlaky na linkách Praha - Linz. Železniční fanoušci tak mají poslední jistou sezónu, kdy mohou zachytit lokomotivy řady 151 v čele expresů na 3. železničním koridoru a stejně tak lokomotivy řady 380 na 1. železničním koridoru. V rámci modernizace vozidlového parku Českých drah půjde o vyřazení další celé řady starších vozidel z provozu.


Nové lokomotivy Vectron ve službách Českých drah (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!