Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Modernizace nádraží Smíchov skončí do tří let

PRAHA - Proměna smíchovského nádraží začala. Zhruba do tří let získá zcela novou podobu, cestující ocení nejen bezbariérový přístup do vlaků a na nástupiště, ale i lepší napojení na veřejnou dopravu i okolní zástavbu.

Celkové náklady stavby dosáhnou 5,1 miliardy korun, vybudování lávky pak vyjde na dalších 314 milionů. Většina financí bude z evropských fondů...


Pohled na staré smíchovské nádraží (19. října 2022, Správa železnic)

Smíchovské nádraží plní svůj význam zejména pro vlaková spojení z metropole na západ Čech. "Až dosud si zachovávalo svoji podobu z poloviny minulého století. To se teď radikálně změní. Vznikne moderní stanice odpovídající současným požadavkům, navíc bude součástí dopravního terminálu. Cestující se tak dostanou pohodlně nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstské a dálkové autobusy," řekl ministr dopravy Martin Kupka. Předání staveniště je naplánováno na začátek března. Stavbaři zmodernizují všechna stávající nástupiště včetně zastřešení. Pro vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici pak vznikne zcela nové nástupiště.

"Dokončení stavby přinese zvýšení kapacity této frekventované stanice. Vzniknou moderní a kapacitnější veřejné prostory, které budou dobře napojeny nejen na veřejnou dopravu, ale i na okolní zástavbu. To vše samozřejmě v bezbariérové podobě," dodal pak generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V rámci souběžné stavby dojde rovněž k vybudování nové lávky do Radlické ulice, ze které bude přístup na jednotlivá nástupiště. Současně se provedou přípravné práce pro plánovanou rekonstrukci nádražní budovy.


Typická architelktura pro nádraží na Smíchově (19. října 2022, Správa železnic)

"Nedílnou součástí zdejší lokality se stane i autobusový terminál, jehož projekt jsme koordinovali také se Správou železnic, abychom našli co nejvíce synergických efektů jak při přípravě stavby, tak během prací i při následném provozu. Nejen Pražanům díky tomu nabídneme pohodlný přestup mezi jednotlivými druhy dopravy. Navíc zde vybudujeme kapacitní parkovací dům," kontatoval po oficiálním zahájení prací minulý týden primátor Prahy Bohuslav Svoboda.

Stavba bude probíhat za provozu, vyžádá si jen určitá omezení pohybu cestujících ve stanici. Ti využijí pro nástup do vlaků také provizorní nástupiště. "Rekonstrukce vytíženého nádraží Praha-Smíchov za plného provozu je sama o sobě velkým úkolem. Zvláštní pozornost budeme muset věnovat i koordinaci s dalšími investory, kteří realizují projekty v bezprostřední blízkosti nádraží. To je neobvyklá situace vyžadující pečlivé plánování a koordinaci," uvedl Aleš Gothard, generální ředitel společnosti TBR, lídra zhotovitelského sdružení.


Kachličky a dlaždičky většinou zmizí (19. října 2022, Správa železnic)

Realizace projektu Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy. "Za dvacet let našeho členství v Evropské unii došlo k rozvoji mnoha oblastí každodenního života. Cestování po železnici se i díky stamiliardovým evropským investicím do modernizace infrastruktury dostalo na evropskou úroveň. Cestujícím, ale i podnikatelům přináší naše napojení na moderní transevropské sítě každodenní prospěch. Věřím, že nové nádraží na Smíchově tento trend potvrdí," uzavřel Václav Lebeda, tiskový mluvčí Zastoupení Evropské komise.

Práce potrvají do roku 2027. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a Hochtief CZ. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 3,99 miliardy korun. Míra podpory EU dosahuje 83,4 procent ze způsobilých nákladů, výše dotace tak činí maximálně 3,3 miliardy korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


Nové nádraží bude světlejší a modernější (19. října 2022, Správa železnic)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!