České dráhy připravují masívní obnovu vlaků
ČESKÁ REPUBLIKA - Výrobci by měli letos dodat Českým drahám skoro 140 nových jednotek a lokomotiv. Pokud by se všechna nová vozidla spojila do jediné soupravy, měřil by takový vlak skoro 8,5 kilometru.
Cestujícím tak bude sloužit 22 tisíc nových míst v klimatizovaných a bezbariérových vlacích s wifi sítí, doplněny budou také další Vectrony...
Ilustrační foto (2023, České dráhy)
"Pokud dosud probíhala výměna starších vlaků za nové jakousi evolucí, pak rok 2024 bude na české železnici představovat malou revoluci. Výrobci Škoda Group, polská PESA, konsorcium Siemens Mobility–Škoda Group a Siemens Mobility prostřednictvím leasingové společnosti RSL by nám měli letos dodat skoro 140 elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv. Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel," řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Přepočteno na sedačky tak České dráhy uvedou do provozu víc jak 22 tisíc pohodlných míst v klimatizovaných a bezbariérových vlacích s palubní wifi a dalšími vychytávkami, které patří k cestování v 21. století. "Pro představu, tolik míst k sezení v moderních vlacích odpovídá zhruba počtu obyvatel Strakonic, Sokolova nebo Klatov," doplnil Krapinec.
Ilustrační foto (2023, České dráhy)
"Letos budou pokračovat dodávky elektrických jednotek RegioPanter ve dvou a třívozovém provedení a koncem roku by měly být naplněny oba rámcové kontrakty na celkem 110 jednotek. Počítáme také se zahájením dodávek RegioFoxů, které nabraly zpoždění hlavně v oblasti schvalování do provozu. Kvůli tomu bychom měli letos najednou nasadit do provozu jejich větší počet. V létě plánujeme zahájení zkušebního provozu ComfortJetů na lince Praha - Ostrava a Ostrava - Praha - Františkovy Lázně a následně také na vlacích do Berlína," doplnil pak náměstek generální ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Během roku pak bude pokračovat přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Na konci roku tak České dráhy budou mít k dispozici od této firmy 50 moderních lokomotiv. Ty jsou v současné době nasazeny ve 34 turnusových dnech a denně ujedou více než 32 tisíc kilometrů. Jezdí s vlaky od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť, jezdí do Varšavy i do slovenské Žiliny. Postupně pak budou jezdit i na spojích z Prahy do Bohumína a Žiliny a nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nahradí také lokomotivy 380 na spojích do Budapešti.
Ilustrační foto (2023, České dráhy)
Nová vozidla budou jezdit na kolejích 13 krajů České republiky. Největší počty nových regionálních souprav budou nasazeny v Praze a ve Středočeském kraji, v kraji Královéhradeckém a Olomouckém. Mnohdy přejíždějí nové jednotky hranice regionů a obslouží tak i více krajů najednou. V roce 2024 budou dodány nové jednotky například pro tratě České Budějovice - Lipno nad Vltavou, Praha - Ústí nad Labem, z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou a Týniště nad Orlicí, dále pro tratě Pardubice - Havlíčkův Brod a Havlíčkův Brod - Jihlava - Slavonice, z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště do Břeclavi a na mnoho dalších páteřních i regionálních tratí.
Čtěte také...
- ČD objednaly dalších 30 jednotek RegioFox (vydáno 8. listopadu 2023)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Ilustrační foto (2023, České dráhy)