Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Jednotky railjet vjely do další servisní obnovy

ČESKÁ REPUBLIKA - Po najetí dalšího zhruba 1,2 milionu kilometrů začala třetí velká obnova v životním cyklu jednotek railjet Českých drah. Těch má dopravce celkem sedm a vypravuje je na mezistátní spoje.

Obnovy českých railjetů se provádějí společně s rakouskými vlaky v závodě ÖBB Technische Services GmbH ve vídeňské čtvrti Simmering...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou velmi intenzivně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba 9 letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů a dosáhnou tak v letošním roce předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

Vyvazovací oprava je zaměřena na obnovu cyklicky namáhaných částí vozidel a částí, u kterých je výrobcem přesně předepsaná životnost určených celků, například v podobě najetí určeného maximálního počtu kilometrů. Jde především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících. Probíhají také opravy interiéru a zevrubné prohlídky včetně předepsaných servisních úkonů na dalších konstrukčních celcích, jako jsou centrální zdroj energie, klimatizace, dveře, uzavřený systém WC a podobně.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně 3 týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun.

Už proběhla vyvazovací obnova stupně R2 na jednotce číslo 003, která se dnes vrací zpět do pražského depa. Během první poloviny roku budou probíhat obnovy R2 u dalších šesti jednotek. Railjety Českých drah jsou v provozu především na lince Vindobona Praha - Brno - Wien - Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz - Wien - Brno - Praha - Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily i na dalších spojích, například mezi Prahou a Ostravou. Všech sedm jednotek dohromady má v současnosti najeto více než 24,5 milionů kilometrů. Tato vzdálenost představuje například 32 zpátečních cest na Měsíc.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!