Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Spolehlivost ETCS zkoušel další zátěžový test

ČESKÁ REPUBLIKA - Problémy související s aplikací zabezpečovacího systému ETCS na českou železnici vedly ke vzniku speciální pracovní skupiny. Ta již zhodnotila svoji práci s tím, že cíle stanovené na podzim byly splněny. 

Kromě zpřístupnění portálu Správy železnic a dalších činností byl uskutečněn první zátěžový test ETCS simulující výhradní provoz mimo Uničovku...


Nové jednotky RegioPanter vybavené systémem ETCS (červen 2023, České dráhy)

"Systém ETCS nám začátkem roku poskytl důkaz o své důležitosti, kdy zabránil srážce vlaku s posunovým dílem v Břeclavi při projetí návěsti zakazující jízdu. Vlaku jedoucímu pod dohledem ETCS vjel do postavené cesty posunový díl, který projel návěst stůj. Systém ETCS okamžitě zareagoval a vlak zastavil ještě před použitím generálního stopu," uvedl ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář. Spolupracující železniční dopravci vítají realizaci zátěžových testů, do kterých se chtějí zapojit. Druhý zátěžový test je naplánován na konec března na jiné koridorové trati. Během následujících dvou měsíců proběhnou další kroky, především technického a organizačního rázu.

Plánováno je otestování úpravy konfigurace systému, která by umožnila větší toleranci pro obnovu rozpadlého spojení mezi traťovou a mobilní částí. Analýza výpadků systému bude doplňována o kompletní data a bude směřovat k automatizaci hlášení. Díky dílčím úpravám na vozidlech i přenosové síti ubylo významně výpadků v komunikaci mezi traťovou a palubní částí ETCS na trati Olomouc – Uničov. Na některých RegioPanterech, které se pohybují pod dohledem ETCS, byla pozice antén zkušebně upravena. Škoda Transportation bude nyní na základě povolení zkušebního provozu od Drážního úřadu testovat nové umístění antén na dalších jednotkách.


Nové jednotky RegioPanter vybavené systémem ETCS (říjen 2023, České dráhy)

Dosavadní výsledky ukazují, že posun antén v kombinaci s posílením signálu na přenosové síti pomohl. Nyní se budou řešit další úpravy v konfiguraci přenosové sítě a na problematická místa budou nainstalovány další vysílače. Cílem plánovaného zátěžového testu, který proběhl o víkendu v polovině ledna na trati Staré Město - Břeclav, byla intenzivní diagnostika jiného traťového úseku, který v danou chvíli simuloval výhradní provoz. Po dvě noci křižovalo na dvě desítky různých vlaků s různými typy vozidel trať v obou směrech.

"I zde došlo k několika nouzovým zastavením vlaků. Ve čtyřech případech vyhodnotil systém správně, že má zastavit. Tedy ETCS zafungovalo tak, jak má. Bylo to ve dvou případech v důsledku nesprávné obsluhy vlaku strojvedoucím, v dalších dvou případech v důsledku technické příčiny na ostatních systémech. V 5 případech došlo k nouzovému zastavení v důsledku technické příčiny systému ETCS," uvedla Pavlína Straková, mluvčí Drážního úřadu s tím, že detailní vyhodnocení v tuto chvíli probíhá a bude využito k nastavení dalších kroků. Systém ETCS pro Českou republiku znamená zavedení plnohodnotného vlakového zabezpečovače.

Čtěte také...
- ETCS brzdí vlaky na Olomoucku, Správa to řeší (vydáno 21. listopadu 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Nové jednotky RegioPanter vybavené systémem ETCS (červen 2023, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!