Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy uhájily provoz v Jihočeském kraji

JIHOČESKÝ KRAJ - Po dobu následujících deseti let budou železniční dopravu na jihu Čech nadále zajišťovat České dráhy. Cestující se zároveň dočkají také dalších nových jednotek RegioPanter a dalších novinek. 

Na tratě vyjedou i nové jednotky RegioFox. Za kompletní dopravní obslužnost, tedy včetně autobusů, Jihočeský kraj zaplatí celkem 1,9 miliardy ročně...


Do jižních Čech dojedou noví RegioPanteři (nedatováno, České dráhy)

Zastupitelstvo Jihočeského kraje schválilo uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici s Českými drahami. Pro Jihočechy je to dobrá zpráva v tom, že na tratě na jihu Čech už příští rok vyjede dalších pět zcela nových RegioPanterů, tedy nejmodernějších elektrických souprav, které flotila Českých drah nabízí. Kraj je nasadí na trať mezi Českými Budějovicemi a pohraniční stanicí Horní Dvořiště a mezi Lipnem nad Vltavou a Rybníkem. Díky této smlouvě sem dostaneme dalších pět nových moderních souprav, takže už budeme mít všechny tratě, elektrifikované systémem 25 kV, pod moderními vlaky. A taky je třeba říct, že kdybychom ty vlaky nekoupili my, tak by je koupily jiné kraje, které o ně usilovaly," uvedl hejtman kraje Martin Kuba.

Pro období platnosti jízdního řádu 2023/2024 kraj předpokládá, že na základě této smlouvy zaplatí přes 580 milionů korun za více než 2,9 milionu najetých vlakokilometrů. "Jsem přesvědčen, že dohoda, kterou jsme udělali, je velmi dobrá. Budeme muset lehce navýšit částku, kterou platíme za dopravní obslužnost, ale ona se do toho v tomhle roce také promítá inflace a zvýšená cena energie. V rámci toho je navýšení opravdu minimální," dodal Kuba s tím, že celkově kraj ročně zaplatí za dopravní obslužnost vlaky i autobusy více než 1,9 miliardy korun


České dráhy zajistí dopravy v Jihočeském kraii (23. dubna 2016, Vlčoun/archiv).

Moderní jednotky RegioPanter jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci i moderní audiovizuální informační systém. "Tyto vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář ‚train office‘. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky wifi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům," popsal generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Nové jednotky umožní přímé vedení vlaků v úseku z Jindřichova Hradce či Tábora do Českých Budějovic a dále do Lipna nad Vltavou, čímž dojde ke zvýšení komfortu cestujících, rychlosti a především požadované bezpečnosti. Jednotky budou vybaveny z výroby zabezpečovacím systémem ETCS.

Nová smlouva byla podepsána ve středu 29. listopadu. "Teď uzavíráme smlouvu s Českými drahami, které budou tyto jednotky nakupovat. Tím zajistíme pro naše cestující skutečně to nejlepší, co je v současné době vůbec možné. Jsou to opravdu vlaky jedenadvacátého století," zdůraznil náměstek hejtmana Jihočeského kraje pro dopravu Antonín Krák a upřesnil, že pět nových souprav bude nasazeno během příštího roku. Celkově tak bude nových RegioPanterů jezdit v Jihočeském kraji devatenáct. Smlouva je uzavřena na období od začátku platnosti jízdního řádu 2023/2024 do konce platnosti jízdního řádu 2032/2033, tedy celkem po dobu deseti období platnosti jízdního řádu.


Na tratě v Jihočeském kraji vyjedou i jednotky RegioFox (2023, České dráhy)

Objednaný dopravní výkon představuje předpokládaný rozsah 3,05 mil. vlakokilometrů ročně, přičemž rozsah může být navýšen 20 % nebo naopak snížen o 10 %. Pro jízdní řád 2023/2024 je objednán rozsah ve výši 2,92 mil. vlakokilometrů. Sazba kompenzace pro rok 2024 činí 198,60 korun za vlakokilometr a celková kompenzace pro jízdní řád 2023/2024 je plánována ve výši 580 milionů korun. Kompenzace za vlakokilometr a celková kompenzace se budou následujících letech měnit dle vývoje inflace. Do nových vozidel investují České dráhy celkem 585 milionů korun.

Kromě jednotek RegioFox nasadí České dráhy v kraji v příštím roce motorové jednotky RegioFox od polského výrobce Pesa Bydgoszcz. "I tyto jednotky nabídnou cestujícím maximální komfort a jsou poháněné motory Rolls-Royce, které umí kromě nafty jezdit i na biopalivo HVO. V příštím roce se s nimi cestující svezou na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic, pak se s nimi počítá na trati z Tábora přes Milevsko do Písku a Strakonic. Zároveň zlepšíme kvalitu cestování i na naší nejstarší elektrifikované trati mezi Táborem a Bechyní. Ve zkušebním provozu tam jezdí čtyřnápravové vozy s podvozky se vzduchovým vypružením řady Btn," uzavřel pak náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.


Vlaky Českých drah budou v kraji jezdit dalších 10 let (23. dubna 2016, Vlčoun/archiv)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!