Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Od 10. prosince se rozšíří mezinárodní vlaky

ČESKÁ REPUBLIKA - V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a změny se dotknou noční dopravy.

V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Od prosince plánují České dráhy změny v mezinárodní dopravě, která se ale částečně dotkne i vnitrostátní dopravy. "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens - Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy," řekl Jan Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta. 

Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začnou České dráhy vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. "V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní wifi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky," doplnil Ješeta s tím, že vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/archiv)

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám. Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín - Praha - Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Dále dojde i k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hlavního nádraží o zhruba 12 minut na 3 hodini a 1 minutu. O dvě, respektive čtyři minuty na 1 hodinu a 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Například u vlaků InterCity to bude o 5, respektive 8 minut na 1 hodinu a 23 minut v obou směrech.


Ilustrační foto (2020, Vlčoun/Filip Vlček)

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien - Břeclav - Bohumín - Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne. Druhý pár nových vlaků pojede v trase z Bohumína v 19.35 hodin do Wroclawi a následně zpět v 6.25 hodin do Bohumíně, bude navazovat na vlak EC Danubius. Od prosince 2024 se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha - Letohrad - Wroclaw - Gdynia.

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, respektive 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hodiny a 18 minut. V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Spoj EC Danubius Kraków - Wien - Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha - Tábor - Gmünd (NÖ) - Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13.00 hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem, Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem, s Bratislavou a Budapeští. Nadále budou provozovat také dva nejdůležitější středoevropské uzly noční dopravy v Bohumíně a v Břeclavi, kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa - München v úseku Bohumín - Břeclav a nighjet Graz - Berlin v úseku Břeclav - Děčín včetně provozu různých přímých vozů.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!