Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Další část modernizované trati v Plzni je hotová

PLZEŇ - Skončila další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Dokončený je zhruba čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.

Největším přínosem pro cestující je vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky namísto hůře dostupné stanice v Koterově...


(říjen 2023, Správa železnic)

Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na svém severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci plzeňského hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla mimo jiné odstraněna stávající nástupiště. "Stanice v Koterově byla hůř dostupná pro cestující. Proto jsme jako náhradu vybudovali zcela novou zastávku na Slovanech, která zlepšila obslužnost okolního území a současně nabídla pohodlnější přestup na MHD," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Přístup k vlakům na nové zastávce, jejíž výstavba byla zahájena v listopadu roku 2020, je zajištěna po nové lávce, díky šikmým chodníkům a výtahu se cestující dostanou bezbariérově až na nástupiště. Začátkem loňského dubna začaly vlaky využívat zrekonstruovanou 2. traťovou kolej mezi hlavním a koterovským nádražím, a to včetně nového nástupiště poblíž Lobezské ulice. Stávající stanici Plzeň-Koterov bude sloužit už jen nákladní dopravě. 


(říjen 2023, Správa železnic)

K investici Správy železnic se připojilo také Ředitelství silnic a dálnic. Díky tomu se mohl v předstihu vybudovat zárodek tunelu pod tratí pro budoucí silnici I/20, aby se při její stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků. Město Plzeň pak spolufinancovalo výstavbu lávky pro pěší a cyklisty přes kolejiště v Koterově. Zhotoviteli stavby byly společnosti Metrostav a Chládek & Tintěra. Celková hodnota prací dosáhla 2,2 miliardy korun, z toho Ředitelství silnic a dálnic vynaložilo 869 milionů a statutární město Plzeň 50,6 milionu.

"Občanům Plzeňska se díky miliardové investici z evropských fondů výrazně zlepší komfort cestování," řekl Václav Lebeda, tiskový mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice. Realizace projektu Uzel Plzeň, 5. stavba – Lobzy – Koterov byla spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.


(říjen 2023, Správa železnic)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!