Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Kraje budou v provozu linky P1 spolupracovat

ČESKÁ REPUBLIKA - Protože byl s Českými drahami uzavřen kontrakt na provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů, spolupráce Plzeňského a Karlovarského kraje na provozu linky P1 bude i nadále pokračovat.

Smlouva bude účinná 15 let od prosince 2023 do prosince 2038. Cestující budou na této lince i nadále přepravovat elektrické jednotky RegioPanter...


Soupravy RegioPanter na lince P1 (nedatováno, České dráhy)

Na lince P1 západ jsou provozovány čtyři elektrické jednotky RegioPanter. Nabízejí cestujícím vysokou kvalitu služeb jako například možnost připojení na wi-fi, zásuvky, pohodlná látková sedadla s područkami, akustický i vizuální informační systém či prostorné bezbariérové WC. Cestující s dětmi, osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a senioři oceňují již od léta 2021, od kdy jsou tyto jednotky v provozu, částečnou nízkopodlažnost vozidel. Nástup a výstup v zastávkách a stanicích je tak velmi komfortní i tam, kde ještě stanice a zastávky neprošly větší rekonstrukcí, což je částečně v úseku Cheb - Karlovy Vary. V úseku Plzeň - Cheb je trať moderní a zde lze využít v plné míře jak kvality infrastruktury, tak vozidel.

Zadání tohoto kontraktu formou otevřené soutěže bylo vynuceno podmínkami Operačního programu doprava II. Oba kraje proto společně vyhlásily na provoz vlaků nabídkové řízení. "V nabídkovém řízení jsme obdrželi celkem dvě nabídky, a to od dopravců Arriva vlaky a České dráhy. Při zajištění stejných požadavků pro všechny uchazeče nabídl dopravce České dráhy vlaky za nejvýhodnější cenu pro Plzeňský a Karlovarský kraj, a proto byla s tímto dopravcem uzavřena smlouva na 15 let," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.


Soupravy RegioPanter na lince P1 (nedatováno, České dráhy)

Nový dopravce bude i nadále provozovat čtyři jednotky RegioPanter na této lince, která se těší velké oblibě cestujících. "V našem kraji se jedná o linku s nejdynamičtějším růstem počtu cestujících. Oproti červnu 2018 se zde v červnu 2022 zvedl počet cestujících zhruba o 80 % a v červnu 2023 je tento nárůst i nadále stabilní," upřesnil Pavel Čížek. "Stejný úspěch a pokračující nárůst počtu cestujících zaznamenáváme také v Karlovarském kraji, a proto je logické, že velký zájem cestujících vedl k tomu, že v rámci plnění smlouvy musí dopravce zajistit nejpozději od prosince 2026 další dvě kvalitativně shodné elektrické jednotky tak, aby byla udržena kultura cestování a zároveň zajištěna dostatečné kapacita pro cestující," dodal za Karlovarský kraj člen zastupitelstva pro oblast dopravy Jan Bureš.

S ohledem na skutečnost, že na lince P1 západ budou nasazena stejná vozidla jako nyní, dopravce zůstane stejný a jízdní řád nedozná významných změn, běžný cestující změnu smluvního vztahu prakticky nepozná. "Linka P1 západ přináší cestujícím výhodu v přímém spojení z Plzně až po Karlovy Vary v pravidelném dvouhodinovém taktu. V úseku Plzeň - Cheb navíc přibližně půlí interval mezi vlaky InterCity, které obsluhují nejmodernější jednotky pro dálkovou dopravu InterJet, takže ve větších městech mají lidé k dispozici spojení každou hodinu. Za rostoucím zájmem o tuto linku je i rychlost a kratší cestovní časy," uvedl pak náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta.


Soupravy RegioPanter na lince P1 (nedatováno, České dráhy)

Ve vlacích i nadále bude v úseku Plzeň - Mariánské Lázně platit přívětivý tarif Integrované dopravy Plzeňského kraje, který umožňuje cestování téměř všemi spoji v Plzeňském kraji na jednu jízdenku. V případě zaměstnanců a důchodců pracujících ve veřejné dopravě v kraji bude i zde uznáváno zaměstnanecké jízdné IDPK. Na území Karlovarského kraje bude cestujícím i nadále k dispozici tarif IDOK, tarif ČD a nelze opomenout i uznávání výhodné nabídky příhraniční jízdenky EgroNet. "Pokračování v provozu této mezikrajské linky kvalitními drážními vozidly a optimální nastavení cen jízdného pomáhá díky lepším dosaženým tržbám snižovat výdaje Karlovarského kraje na úhradu kompenzace ztráty ve veřejné dopravě o cca 10 milionů korun ročně," shrnul Bureš.

Celková hodnota zakázky v cenové úrovni roku 2022 činí necelých 1,7 miliardy korun na celé období 15 let, což činí zhruba 137 korun na každý ujetý vlakový kilometr. Od této ceny se ještě budou odečítat vybrané tržby. Na území Plzeňského kraje vlaky ročně ujedou zhruba 315 tisíc kilometrů a na území Karlovarského kraje 510 tisíc kilometrů. Na Plzeňský kraj tak ročně připadá kompenzace 43 milionů korun a Karlovarský kraj pak 70 milionů korun.


Soupravy RegioPanter na lince P1 (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!