Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nádraží Veleslavín se má přesunout pod zem

PRAHA - Důležitý přestupní uzel mezi železnicí a pražskou MHD na nádraží Veleslavín dozná velkých změn. Prakticky celé nádraží se v rámci rekonstrukce tratě mezi hlavním městem a Prahou přesune pod zem.

Jde o jednu ze změn, které železniční trať číslo 120 čekají. Cestující se ale dočkají výrazného zrychlení provozu či nové zastávky v pražské Liboci...


Budoucí podoba terminálu u Nádraží Veleslavín (vizualizace, Správa železnic)

Železnice v metropoli prochází dynamickým rozvojem, velký podíl na tom má probíhající modernizace trati na letiště a do Kladna. Do ní spadá i úsek mezi Veleslavínem a Ruzyní, který postoupil do další fáze přípravy a získal projektanta. Dokumentaci pro společné povolení vytvoří společnosti SUDOP Praha a Moravia Consult Olomouc za 211,5 milionu korun. "Největší změnou v rámci stavby projde nádraží na Veleslavíně, jeho podoba vzešla z architektonické soutěže," uvedl Dušan Gavenda, tiskový mluvčí Správy železnic. 

Koleje i nástupiště se přesunou pod zem, cestující navíc získají pohodlnější přestup na metro. Moderní parametry ale dostane celý navazující úsek. Přibude také nová zastávka Praha-Liboc, zmodernizovaná stanice Praha-Ruzyně se přesune na opačnou stranu Drnovské ulice a vlaky výrazně zrychlí. Například v úseku, kde je dnes traťová rychlost 40 kilometrů v hodině, se zvýší na dvojnásobek. Předpokládané náklady stavby dosahují téměř 10 miliard korun, práce by měly začít na konci roku 2026 a trvat tři roky.


Nová zastávka v pražské Liboci u Vokovic (vizualizace, Správa železnic)

Mezitím dělníci pokračují s modernizací celé páteřní trasy z Prahy do Kladna, a to jak přímo v Kladně, tak i v pražských Holešovicích. "Na obou místech je vidět, že stavbaři už odvedli opravdu velký kus práce. Železnice, která dosud byla živou připomínkou někdejší Buštěhradské dráhy, nyní začíná dostávat podobu, která odpovídá 21. století," řekl ministr dopravy Martin Kupka. V současnosti probíhají práce na založení jednotlivých stavebních objektů, největší objem zemních prací probíhá v místě nové nádražní budovy stanice Praha-Bubny. V květnu byla kvůli zachování provozu vlaků ve směru na Kralupy nad Vltavou zprovozněna 900 metrů dlouhá provizorní kolej. Vede zcela mimo původní kolejiště stanice, aby její poloha nebránila vybudování nové nádražní budovy.

Ve stanici Kladno se v současné době přestavuje část kolejiště, která se nachází dál od nádražní budovy. Buduje se zde podchod a ostrovní nástupiště. Probíhají také přípravné a zajišťovací práce na novém podjezdu trati ve Wolkerově ulici. V mezistaničním úseku pak vznikají zárubní zdi v ulici Sportovců a Klikorkově ulici. V Kladně-Ostrovci se pracuje na technicky náročné přeložce horkovodu. Ten musí být z prostorových důvodů přeložen do podzemního kolektoru, aby bylo možné následně vystavět nová nástupiště s podchodem a moderním zastřešením.


Pohled do interiéru veleslavínského nádraží (vizualizace, Správa železnic)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!