Hledá se zhotovitel pro modernizaci Smíchova
PRAHA - Už příští rok se rozjede nároční modernizace smíchovského nádraží. Správa železnic proto už pro čtyřletou investiční akci hledá zhotovitel stavby, předpokládané náklady mají přesáhnout pět miliard korun...
V rámci modernizace vznikne velký dopravní terminál se čtyřmi moderními nástupišti včetně toho pro turistický známý Pražský semmering...
Budoucí podoba nástupišť smíchovského nádraží (vizualizace, Správa železnic)
V Praze už brzo odstartuje modernizace dvou velkých nádraží. Po pražské Masaryčce teď hledá Správa železnic zhotovitele stavby také pro stanici Praha-Smíchov. "Výsledkem budou kompletně zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště," informovala tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Realizace stavby proběhne v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 miliardy korun.
Rekonstrukce smíchovské stanice je rozdělena na více etap. V rámci už zahájené první fáze dojde zejména ke snesení části kolejí a také lávky přes celé kolejiště. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel stavebních prací, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří stávajících nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště, které budou využívat zejména vlaky na trase takzvaného Pražského semmeringu, tedy ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.
Čtěte také...
- Správa železnic hledá zhotovitele Masaryčky (vydáno 25. července 2023)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Výrazně se změní také přednádražní prostor (vizualizace, Správa železnic)
Stavbaři také zrekonstruují oba stávající podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice, která navíc umožní i přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.
Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního terminálu Smíchov, kterou také připravuje pražský magistrát. "Správa železnic pak plánuje zahájit v roce 2026 rekonstrukci smíchovské nádražní budovy," dodala mluvčí Správy železnic. Realizace stavby Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy.
Celkově bude nádraží výrazně zmodernizováno (vizualizace, Správa železnic)