Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

ČD modernizují své pražské středisko údržby

PRAHA - Opotřebené koleje, výhybky, trakční vedení a další zařízení Střediska údržby Praha Jih v pražské Michli prochází obnovou. Cílem je zajistit spolehlivost provozu v největším středisku údržby vlaků v ČR...

Opravuje se kolejiště a výhybky ve střední a odjezdové skupině a také 1. etapa vjezdové části kolejiště. V odjezdové části již bylo letos vyměněno 8 výhybek...


Rekonstrukce nádraží Praha Jih (1. srpna 2023, České dráhy)

České dráhy přistoupily k postupné a rozsáhlé rekonstrukci dožívajících zařízení a k modernizaci a dostavbě areálu Střediska údržby Praha Jih. "V nejbližších letech tam chceme investovat více než 5 miliard korun, které zajistí dlouhodobou spolehlivost provozu a kvalitní zázemí pro úklid, údržbu a komplexní servisování desítek nových souprav. Aktuální obnova kolejiště střední skupiny a 1. etapa obnovy vjezdové skupiny jsou tak první dílky ve strategii rozvoje celého Střediska údržby Praha Jih," informoval náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Kraus. Nutnost modernizace zdůraznil tím, že středisko je nejvýznamnějším místem v republice. "Jsou zde soustředěny elektrické jednotky po Pražskou integrovanou dopravu, která se podílí zhruba na čtvrtině přeprav všech cestujících, i soupravy pro dálkové a mezinárodní linky včetně Pendolin a railjetů. Budou zde deponovány také nové jednotky ComfortJet," dodal.

Letos probíhají obnovy kolejiště a výhybek v střední a v odjezdové skupině a také 1. etapa rekonstrukce vjezdové části kolejiště. V odjezdové části bylo letos vyměněno 8 výhybek při vynaložených nákladech ve výši 49 milionů korun. U střední skupiny se jedná o obnovu v objemu 164 milionů korun a zahrnuje celkem 23 výhybek a cca 1 500 metrů kolejových spojek. První etapa rekonstrukce vjezdové skupiny, která probíhá nyní a skončí v listopadu letošního roku, si vyžádá náklady ve výši 28 milionů korun a bude při ní instalováno 5 nových výhybek. Letos se jedná o celkovou obnovu v objemu 241 milionů korun, která zahrnuje dohromady 36 výhybek a více jak 1 500 metrů kolejí. Dodavatelem obnovy je společnost Chládek a Tintěra Litoměřice.


Rekonstrukcí prochází koleje, trolej i kabeláž (1. srpna 2023, České dráhy)

V rámci postupné obnovy celého areálu Střediska údržby Praha Jih se počítá i s rekonstrukcí osvětlení kolejiště, které přispěje k vyšší bezpečnosti a lepší ostraze areálu. Použita budou úsporná osvětlovací tělesa s LED technologií. Při rekonstrukcích dojde také k výměně všech venkovních prvků zabezpečovacího zařízení, výměně kabeláží, k rekonstrukci trakčního vedení a budou provedeny úpravy, které umožní pozdější konverzi napájení. V příštích letech se počítá se zdvoukolejněním odjezdu ze Střediska údržby do stanice Praha-Vršovice, s rekonstrukcí myčky, komplexní modernizací zabezpečovacího zařízení, s výstavbou měnírny, výstavbou nových sanitárních kolejí a především se stavbou nové čtyřkolejné haly pro údržbu jednotek ComfortJet.

Středisko údržby Praha Jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu se nacházejí dvě velké haly pro údržbu vlaků. Pro Pendolina, railjety a další soupravy v dálkové dopravě je určena čtyřkolejná hala s délkou kolejí 356 metrů. Jednotky CityElefant se udržují ve čtyřkolejné hale s délkou kolejí 115 metrů. Součástí objektu je i další dvoukolejná hala s kolejovou váhou a kolejovým podúrovňovým soustruhem. Ve Středisku údržby se dále nacházejí sanitární koleje určené pro úklid vlaků a vybavené technologií pro plnění vodou a odsávání odpadních nádrží a také myčka kolejových vozidel.


Letos probíhá první etapa rekonstrukce a modernizace (1. srpna 2023, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!