Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Na podzim vyjedou na Děčínsku ojetá Desira

ÚSTECKÝ KRAJ - České dráhy zakoupily pro provoz na vlakové lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku šest bezbariérových jednotek typu Desiro Classic...

Všechny jednotky jsou již v domovském depu v Děčíně a nyní probíhá přizpůsobení jednotek pro provoz v České republice. Vyjedou na podzim...


Ojeté motorové jednotky Desiro Classic (26. června 2023, České dráhy)

"Vedle nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených tzv. z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v České republice. Zároveň se jedná o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc," řekl Jiří Ješeta, náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Ješeta dodal, že v případě provozu jednotek Desiro Classic zakoupených v Německu pro linku U8 z Děčína do Rumburku jde navíc o synergický efekt, kdy stejný typ v barvách DB Regio České dráhy využívají  ina lince U28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. "Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální železniční dopravy na severu Ústeckého kraje," doplnil Ješeta. České dráhy koupily šest jednotek u německého dopravce Hessische Landesbahn, který je zakoupil v roce 2005.


Moderní interiér podpoří velká okna (26. června 2023, České dráhy)

Motorové jednotky Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderními interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou postupně uvedeny do barevného schématu regionálního dopravního systému, budou dovybavena elektrickými zásuvkami 230 V a USB konektory pro napájení cestovní elektroniky, palubní wifi sítí, stolky a informačním systémem.

Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, z toho jsou dva hnané. V provedení od Hessische Landesbahn mají kapacitu 126 míst k sezení, z toho 8 v 1. třídě. Provozní hmotnost jednotek Desiro je 88 tun, výkon podle typu motoru 2× 275 KW, resp. 2× 360 kW a maximální rychlost 120 km/h. Délka jednotek je 42 metrů a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. V letech 1998 až 2010 bylo vyrobeno více než 500 motorových vlaků, které jezdí v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku, Řecku, v Rumunsku a také v České republice.


Jednotky svezou první cestující na podzim (26. června 2023, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!