Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

ČD Cargo pokřtilo dvousystémového Vectrona

OSTRAVA - Součástí železničního veletrhu Rail Business days byla také prezentace lokomotivního parku společnosti ČD Cargo. Jedna z nejnovějších lokomotiv - Vectron řady 393.002 s pomocným dieselovým motorem - pak byla i pokřtěna...

Nejnovější stroje dokáží jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Jejich domovskou stanicí jsou České Budějovice, jezdit ale budou v Německu a Rakousku...


Nejnovější lokomotiva společnosti ČD Cargo (5. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Společnost ČD Cargo nechyběla na mezinárodním železničním veletrhu Rail Business days, který se konal ve dnech od 5. do 7. června v Ostravě. ČD Cargo se prezentovalo jak ve stánku uvnitř jedné z hal, tak na venkovní ploše, kde si návštěvníci mohli prohlédnout nejmodernější lokomotivy. K vidění, vyfotografování a především k detailní prohlídce tady byly přistaveny lokomotiva Vectron 393.002, padesátá lokomotiva řady 742.71 a modernizované eso 363.256 pyšnící se náborovým polepem. Chybět nesměl ani prezentační vůz plný her a zábavy.

A právě prvně jmenovaná lokomotiva Vectron byla tahákem číslo jedna. Hned v první den veletrhu se totiž za účasti představitelů firmy, výrobce i ministra dopravy Martina Kupky uskutečním slavnostní křest. Dvě lokomotivy Vectron řady 393 byly do ČD Cargo dodány na konci března letošního roku. Předností těchto lokomotiv je především to, že jsou vybaveny pomocným dieselovým motorem. Tyto lokomotivy jsou součástí modulární platformy X4 výrobce Siemens zahrnující lokomotivy různého určení a systémů.


Slavnostní křest nové lokomotivy Vectron (5. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Lokomotivy řady 393 jsou čtyřnápravové interoperabilní dvousystémové lokomotivy schopné v tomto provedení jezdit rychlostí až 200 km/hod. na střídavých trakčních systémech 15 kV (16,2/3 Hz) a 25 kV (50 Hz). Nové stroje jsou vybaveny pomocným dieselovým motorem (DPM – Diesel Power Modul) pro provoz na manipulačních kolejích a vlečkách bez trakčního vedení nebo při posunu. Modul DPM se skládá z dieselového agregátu o výkonu 180 kW umístěného ve strojovně a z palivové nádrže.

Jak symbolizuje polep lokomotiv, tak jsou primárně určeny pro provoz v Rakousku a v Německu a využívány tak budou především našimi zahraničními pobočkami. Jejich domovským SOKV budou České Budějovice. Z obsluhy strojů řady 393 však budou vyškoleni i strojvedoucí ČD Cargo. Plno bylo i u náborového stánku ČD Cargo, kde studenti a zájemci o zaměstnání dostali opravdu kompletní informace o možnostech uplatnění v naší společnosti a čekalo je zde i překvapení v podobě virtuální reality.


Zájemcům byla k dispozici i náborová lokomotiva (5. června 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!