Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

O rušených vlacích s krajem nikdo nejednal!

SEVERNÍ ČECHY - Ministerstvo dopravy České republiky oznámilo, že od 1. července 2013 ruší a nebo omezuje provoz některých rychlíků. Změny se týkají také dvou párů rychlíků jedoucích v Ústeckém kraji.

"Ministerstvo s kraji, tedy ani s Ústeckým krajem, nejednalo," cituje stanovisko Magdalena Hanáčková z Krajského úřadu.


Večerní motorový rychlík do Liberce pojede jen některé dny. Foceno 16. května 2013.

Plánované úpravy, o kterých je již zcela evidentně rozhodnuto, se týkají celkem 24 rychlíkových spojů v rámci České republiky.

Ministerstvo dopravy se rozhodlo omezit mimo jiné také jeden pár rychlíků z Ústí nad Labem do Kolína (R894 a R895) a jeden pár z Ústí do Liberce (R1167 a R1168). Liberečáci v současné době jezdí denně, od 1. července pojedou v létě denně, v zimním období pak jen ve čtvrtek, pátek a neděli. Podobně dopadnou rychlíky do Kolína, které ve stejné dny pojedou už od 1. července.


I rychlík v trase Kolín - Ústí nad Labem pojede jen některé dny. Foceno 21. dubna 2013.

Důvodem opatření jsou podle Ministerstva dopravy rostoucí ceny některých položek, například energií. Ministerstvo dopravy přistoupilo k rušení či omezení některých rychlíků po pečlivé úvaze, snažilo se v maximální míře omezit negativní dopady pro cestující veřejnost.

"Veškeré změny jsou s ohledem na rozsah finančních prostředků ve státním rozpočtu pro letošní rok ekonomicky nezbytné, avšak díky tomu se podaří zachovat udržitelnost systému železniční dopravy," uvádí se v tiskové zprávě.


Ústecký kraj se proti plánovaným změnám ostře ohradil. Foceno 16. května 2013.

Proti změnám se ostře ohradil Ústeký kraj. Omezení některých rychlíkových spojů nebylo ze strany ministerstva s kraji vůbec projednáno a navíc změny nastávají v průběhu platného jízdního řádu, což je velice nestandardní situace.

"Redukce dálkových spojů sníží rentabilitu služeb regionální dopravy a díky stávající vysoké míře provázaností zásadním způsobem zhorší dopravní obslužnost území našeho kraje, mezikrajské a meziregionální vazby a především negativně postihne stovky cestujících denně," řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek.


Netradiční je také, že jde o změnu mimo plánované termíny. Foceno 16. května 2013.

Hejtman Oldřich Bubeníček se proto obrátí na ministra dopravy dopisem s požadavkem, aby nyní redukované vlaky byly v plném rozsahu opět uvedeny do provozu s řádnou změnou jízdních řádů v prosinci letošního roku.

Podle radního Jaroslava Komínka jde o další tlak státu na kraje, aby na své náklady zajišťovaly i dálkovou drážní dopravu. "Již v minulosti Ústecký kraj přistoupil k doobjednání některých rychlíkových spojení, kde by se necitlivý zásah ministerstva dotknul velké části občanů," dodal Komínek.


Pohled na ústecké hlavní nádraží. Foceno 21. dubna 2013.

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!