Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Motorák jezdil na jarmark do Zubrnic

ZUBRNICE, ÚSTÍ NAD LABEM - Tradiční Zubrnický jarmark, který se uskutečnil o uplynulém víkendu, přilákal nejen zájemce o tradiční lidovou architekturu. Na své si totiž přišli také milovníci železnice.

V sobotu 11. května tak mohli návštěvníci kromě pravidelných autobusových spojů využít také zvláštní historické motoráky.


Zubrnický jarmark lákal na výrobky ruční výroby. Foceno 11. května 2013.

Ačkoli počasí výletům v sobotu příliš nepřálo, tradiční jarmark každoročně přitáhne několik tisíc lidí. Nejinak tomu nebylo ani o víkendu 11. a 12. května, kdy Muzeum lidové architetury pořádalo Tradiční jarmark.


Historický motorák na střekovském nádraží. Foceno 11. května 2013.

Webové stránky lákaly jednoznačně: Návrat na přelom 19. a 20. století, vystoupení pouličních divadel, kejklíř, kramářské písně ukázka uměleckých řemesel (hrnčíři, košíkáři, řezbáři atd.) a nechyběla ani výroba a prodej tradičních předmětů.

Tak jako každý rok, tak i letos, i když jen v první den konání akce, byl v provozu mezi Ústím a Zubrnicemi historický motorák.


Ve stoupání mezi Leštinou a Zubrnicemi... Foceno 11. května 2013.

Celkem byly uskutečněny 4 páry spojů s odjezdy ze Střekova v 9.23, 11.10, 14.10 a 16.10 hodin se zastávkami ve Svádově, Valtířově, Velkém Březně a Zubrnicích, zastávky Malé Březno zastávka a Leština se projížděly.

Jízdní doba zvláštního historického vlaku ve složení M131.1280 + M131.1009 byla dlouhá necelých 40 minut.


Vlakové nádraží v Zubrnicích s historickým vlakem. Foceno 11. května 2013.

Počet cestujících ale opět předčil očekávání, a tak se na některé cestující nedostalo. Ti zůstali bezradně stát na zastávkách.

Majitel a provozovatel muzejních vlaků, Zubrnická muzeální železnice, na svých webových stránkách ale uveřejnil informaci, že již brzy bude hotov další přípojný vůz, a tak se příště už jistě vejdou všichni.


Lidová tvorba návštěvníky zajímala, třeba výroba panenek. Foceno 11. května 2013.

Jednosměrné jízdné činilo 70 korun v celé trase. Kdo nastoupil ve Svádově, zaplatil jízdné ve výši pouhých 55 korun. Zpáteční jízdné bylo samozřejmě nepatrně výhodnější a například v celé trase činilo 130 korun.


Lidová tvorba na návsi v Zubrnicích. Foceno 11. května 2013.

Vstupné na jarmark činilo 60 korun a umožňovalo vstup do všech zpřístupněných objektů od školy přes mlýn po obyčejné obytné stavby. Nechyběl tradiční taneční soubor Dykyta z Krásné Lípy nebo komedianti na káře. 

Ve stylu tradiční staročeské vesnice ovšem působila nevhodně pouť umístěná mezi nádražím a historickým centrem obce.


Zubrnické nádraží s motorákem pár minut před odjezdem. Foceno 11. května 2013.

Mnoho návštěvníků mělo ale připomínky ke vstupu do obce. Především železniční turisté kritizovali placený vstup do obce i přesto, že potřebovali pouze projít blíže k vysílači na Bukové hoře, který je také turisty velmi vyhledávaný.


Věčný kalendář byl zajímavý prodejní artikl. Foceno 11. května 2013.

Na facebookové stránce Vlčoun.cz najdete také video z celé akce, a to od historického vláčku až po jarmark (přímý link ZDE).


Vláček jezdil také pro děti na zdejší pouti. Foceno 11. května 2013.

Co je vlastně turisty tolik vyhledávaný Soubor lidové architektury Zubrnice? Jde o nejmladší skanzen v Čechách, jeho základem je stará historická vesnice v klínu kopců Českého středohoří.

Pro muzejní účely jsou využity nejhodnotnější stavby středu obce a jejího okolí, které se průběžně doplňují o další objekty.


Veřejnost lákala hlavní budova Statku č.p. 61. Foceno 11. května 2013.

Veřejnosti je zpřístupněn komplex roubené zemědělské usedlosti s interiérovými a exteriérovými expozicemi včetně unikátní teplovzdušné sušárny na ovoce. Dále expozice vesnické školy, starého obchodu a kostel s pravidelnými výstavami.

Ve středu návsi stojí přenesená barokní studna a nedaleko pod vsí je malé nádraží s muzejní expozicí dopravy. 


Náves a dobová studna ze Střížovic. Foceno 11. května 2013.

Na bývalé zrušené trati se ve spodním úseku Velké Březno - Zubrnice uskutečňuje občasný muzejní provoz. Nejbližší příležitost bude zase v období letních prázdnin, kdy vlaky pojedou čtyřikrát denně každou sobotu až do konce srpna.


Prodejní stánky nabízely také teplou medovinu. Foceno 11. května 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!