Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Správa železnic u tratí kácela rizikové stromy

ČESKÁ REPUBLIKA - Období vegetačního klidu, které probíhá vždy od listopadu do konce března, využívá Správa železnic k údržbě zeleně. Cílí přitom na oblasti, které jsou rizikové z hlediska pádu stromů a vzniku mimořádností...

Během uplynulých měsíců tak zmizel porost odpovídající půl milionu vzrostlých stromů. To je přibližně o 25 tisíc víc než v předchozím období...


Popadané stromy jsou častým důvodem mimořádností (nedatováno, HZS SŽ Ostrava)

Náklady na tuto činnost dosáhly 266 milionů korun. Počasí v naší republice charakterizují v posledních letech častější bouřky, vichřice a další extrémní meteorologické jevy. Ty vyvrací nebo lámou i dřeviny, které se nachází v dopadové vzdálenosti kolem železničních tratí. Na koleje ve většině případů padají zcela zdravé stromy, proto je nutné provádět preventivní kácení. Odstraněný porost se pak využije jako palivové dřevo nebo se z něj vyrobí dřevní štěpka.

Nová legislativa zjednodušila od roku 2020 Správě železnic celý proces preventivního kácení. "S cílem snížit počet mimořádných událostí způsobených pádem stromů na tratě jsme přistoupili k intenzivnějšímu a také cílenějšímu kácení potenciálně nebezpečných dřevin. Vytipovali jsme rizikové úseky, na které jsme se zaměřili. Aktuálním výsledkem je pokácení porostu, který v přepočtu odpovídá 489 826 vzrostlých stromů," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.


Správa železnic preventivně stovky stromů odstranila (nedatováno, HZS SŽ Ostrava)

V porovnání s předchozím obdobím vegetačního klidu došlo k navýšení kácení o 25 tisíc stromů. Projevila se zejména zvýšená aktivita při kácení porostů v Praze a ve Středočeském kraji, kde je výrazný podíl elektrifikovaných tratí. Právě opravy trolejí poškozených spadlými kmeny nebo větvemi způsobují největší problémy při obnovení provozu. Kvůli srovnání se pro zjednodušení používá pojem přepočtený strom. Tomu odpovídají dřeviny s obvodem kmene nad 80 cm, menší se pak počítají jako půl stromu. Každých deset čtverečních metrů souvislého porostu keřů se pak rovná jednomu stromu.

Potenciální riziko představují i dřeviny podél tratí, které rostou na pozemcích dalších majitelů, mezi kterými mají nejvýznamnější zastoupení především Lesy České republiky. "Díky vzájemné spolupráci nejen se zmiňovaným státním podnikem se nám daří navyšovat počty i těchto pokácených stromů. Za poslední sledované období jich bylo v přepočtu 9 169," uzavřel Jiří Svoboda.


Popadané stromy zpravidla výrazně poškodí trolejové vedení (nedatováno, HZS SŽ Ostrava)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!