Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Masaryčku čekají čtyři roky rozsáhlých proměn

PRAHA - Brownfield u Masarykova nádraží čeká v následujících letech velká proměna. Na jeho místě brzy vyrostou domy s obchody, kancelářemi či byty a kolejiště překlene park s dostatkem místa k odpočinku.

Na kostře první polyfunkční budovy začali pracovat betonáři Metrostavu. Tvar i vzhled objektu navrhla světoznámá Zaha Hadid...


Pohled od budovy Masarykova nádraží (vizualizace, Penta Real Estate)

Masaryčka bude mít společný dvoupodlažní suterén ve tvaru protáhlého obdélníka a dvě sedmipodlažní a devítipodlažní nadzemní části. Divize 6 Metrostavu dostala za úkol vybudovat její monolitické železobetonové konstrukce včetně dynamického filtru mezi pažením a suterény, hydroizolací spodní stavby, prvků vložených do monolitu a přípravy pro navázání druhé etapy záměru. „Stavbu jsme převzali od firmy Zakládání Group, která vybudovala velkoprůměrové piloty a podkladní beton pod základovou desku," uvedl Vladislav Horáček z Metrostavu.

"My jsme na její práci navázali pokládkou vibroizolace, separačního XPS, což je extrudovaný pěnový polystyren, a začínáme provádět hydroizolační souvrství složené z měkčené PVC fólie Sika a bentonitové rohože Voltex," dodal Horáček. Výstavbu železobetonového skeletu zkomplikují nepravidelnosti, které jsou pro studio Zahy Hadid charakteristické. Tvar budovy bude třeba rotovat kolem středních bodů podlaží.


Ulice Na Florenci projde výraznou proměnou (vizualizace, Penta Real Estate)

Fasáda v patrech na jedné straně o něco ustoupí a na protilehlé straně se naopak vykonzoluje. Náročné bude také provedení železobetonových vzduchotechnických kanálů s výškou dutiny kolem jednoho metru, které budou zavěšené pod stropy 1. PP až 2. NP. Nad přízemím na straně směrem k Masarykovu nádraží musí navíc betonáři přes isonosníky – prvky přerušující tepelné mosty – připravit konstrukce pro navázání desky překlenující kolejiště.

"Nejsložitější ale zřejmě bude zásobování jeřábů z pouhého jediného příjezdu na staveniště," doplnil Vladislav Horáček z Metrostavu, jehož tým hlavní část díla ukončí do 31. ledna příštího roku. Celý projekt revitalizace u Masarykova nádraží by měl být realizován v několika etapách, přičemž dokončení je plánováno na roky 2023 až 2025. Nové budovy nabídnou až 100 tisíc metrů čtverečních nových kancelářských ploch, obchodů, restaurací a kaváren. Velký důraz je v celém projektu věnován veřejným plochám, zeleni a městským parkům.


Celkový pohled na důmyslné zastřešení nádraží (vizualizace, Penta Real Estate)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!