Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přívalové srážky v červnu
zaplavily řadu tratí

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

 Na Most Inteligence
se provoz vrátí v létě

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

Pandemie výrazně zahýbala s počty cestujících

ČESKÁ REPUBLIKA - České dráhy v loňském roce přepravily 117,7 milionů zákazníků. Po letech, kdy zájem o cestování modrými vlaky prakticky kontinuálně stoupal, tak loni meziročně klesl zhruba o jednu třetinu.

Na vině je omezení mobility obyvatelstva, omezení výroby v podnicích a zavedení home office nebo i přerušení výuky ve školách...


Koronavirus zamával s počty cestujících (24. března 2016, Vlčoun.cz/Filip Vlček)

"Kvůli pandemii nemoci COVID-19 loni nastoupilo do našich vlaků o 64 milionů lidí méně než v předchozím roce, což představuje propad o zhruba 35%," upřesnil náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta s tí, že nejvýznamnější pokles České dráhy zaznamenaly ve druhé a čtvrtém čtvrtletí loňského roku. Během první vlny koronaviru na jaře loňského roku dokonce klesl počet cestujících na historické minimum, kdy cestovala pouze desetina obvyklého počtu."

Zásadní je také výpadek cest zahraničních návštěvníků do a z České republiky. Enormní pokles mezinárodních jízd a jízd na delší vzdálenosti se odrazil v průměrné přepravní vzdálenosti, která se meziročně snížila o zhruba 4 kilometry na jednu cestu. Ve vnitrostátní osobní dopravě České dráhy v roce 2020 přepravily necelých 116 milionů cestujících, to je oproti roku 2019 pokles o 34%. V mezinárodních spojích klesl počet zákazníků meziročně dokonce o 66%. Loni přes hranice republiky cestovalo 1,9 milionu lidí, o rok dříve to bylo 5,5 milionu.


V loňském roce se vlaky ČD přepravilo o 35% méně lidí (nedatováno, České dráhy/Archiv)

"Méně zákazníků a kratší cestovní vzdálenosti se promítly do příjmů. Kvůli koronaviru jsme v dálkové a regionální dopravě loni přišli o více než 4 miliardy korun na tržbách. Ani letos nebude situace o mnoho lepší. V prvním týdnu zatím nejtvrdších protiepidemických opatření evidujeme jen 30 % cestujících oproti roku 2019. Pokud nechceme zastavit investice do vozidel a služeb, tedy do budoucnosti, musíme snížit náklady," nastínil možné dopady koronavirové pandemie generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Víte, že...
...loni vlaky cestovalo o 35% méně cestujících?
...loni vlaky ujely o 41% méně kilometrů?
...se loni průměrně ujetá vzdálenost snížila o 4,2 kilometry?


Omezena byla dálková i regionální doprava (nedatováno, České dráhy/Archiv)

Ivan Bednárik uvedl, že podnikatelský plán na rok 2021 tak počítá na jedné straně s realistickým odhadem příjmů a na druhé straně s razantně osekanými osobními i režijními náklady. "Hledali jsme úspory všude. Podle mě je reálné, abychom podle mezinárodních účetních standardů dostali Skupinu České dráhy do zisku a mateřské České dráhy, které provozují osobní dopravu, by se měly přiblížit černé nule," dodal Bednárik.

Přestože mobilita obyvatel výrazně klesla, důvěra v železniční dopravu se neztrácí. Podle pravidelného průzkumu lidé vnímají vlaky jako bezpečnější, než autobusy. Národní dopravce se pak podle dotázaných s pandemií vyrovnal dobře. Všechny vlaky procházejí pravidelným úklidem a jsou dezinfikovány, České dráhy využívají také moderní technologie, jako je ozonizace nebo nanonástřik. Probíhá také instalace zásobníků na dezinfekci, národní dopravce jimi vybavil už více než tisícovku vozidel. Za nákup ochranných pomůcek, dezinfekci vozů a další opatření České dráhy loni zaplatily téměř 140 milionů korun.

HLASUJTE: Omezili jste v loňském roce cestování vlaky? Zůstávali jste častěji doma, omezili jste výlety nebo jste se báli využívat železniční dopravu? Hlasujte v anketě vpravo!


Lidé omezili cesty do práce, škol a zůstávali doma (nedatováno, České dráhy/Archiv)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!