V Chodově se dočkají nové nádražní budovy
CHODOV - Správa železnic připravuje výstavbu nové výpravní budovy v Chodově na Karlovarsku. Bude umístěna u bezbariérového podchodu na ostrovní nástupiště při pěší cestě ke starému nádraží.
Stávající nádražní budova bude zbourána. Návrh moderního objektu nyní představila Správa železnic zástupcům města Chodova...
Vizualizace nové nádražní budovy v Chodově (reprofoto, Správa železnic)
S vhodnějším místem nové nádražní budovy se počítalo už při výstavbě peronů a modernizaci stanice. Nový objekt bude jednopodlažní, energeticky úsporný, částečně zapuštěný do stávajícího terénu. Je navržen z větší části celoprosklený s hliníkovými profily a bezpečnostním zasklením včetně stínicích žaluzií. Odbavovací hala bude prostorná a světlá. Hlavní vstup bude ze zastřešeného centrálního prostoru, který spojuje přístup z plánované autobusové zastávky, z nově navrženého parkoviště a také z chodníku navazujícího na nástupiště 1 a již realizovaný podchod k nástupišti 2.
Nová budova vytvoří lépe propojí vlaky s autobusy
Výstavbou nové nádražní budovy dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti a úrovně kultury cestování. "Konkrétně půjde o vybudování bezbariérového přístupu do budovy, WC pro imobilní občany a vytvoření výraznějšího propojení na navazující druhy dopravy," potvrdila tisková mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Veřejně přístupné prostory budou náležitě osvětleny a vybaveny prvky pro zvýšení informovanosti i bezpečnosti.
Podchod na nástupiště bude propojen s nádražní budovou (reprofoto, Správa železnic)
Úpravy se dočká i dnes nedořešené okolí výpravní budovy tak, aby se stalo pro cestující důstojným veřejným prostorem s přehlednou strukturou. U výpravní budovy vznikne záchytné parkoviště P+R pro 28 vozidel, stání pro motocykly, stojany a boxy na kola. Začátek výstavby se předpokládá v prvním pololetí 2022. Stávající nádražní budova je pro současné potřeby značně předimenzovaná a navíc ve špatném technickém stavu. Po výstavbě nového objektu bude zbourána a na jejím místě vznikne stání pro autobusy v době výluk.
Nové perony postavily v letech 2017 až 2019
Staniční budova zde byla zbudována v rámci budování trati z Chomutova do Chebu, čímž došlo k napojení dalších hnědouhelných důlních oblastí. Pravidelný provoz dosavadního nádraží byl zahájen 19. září 1870. V letech 2017 až 2019 proběhla rekonstrukce stanice a došlo ke zvýšení průjezdové rychlosti stanicí, vznikla dvě zastřešená ostrovní nástupiště s podchody a výtahy, přibyl elektronický informační systém pro cestující a drobnou rekonstrukcí prošlo i samotné nádraží.
Vchod na nádraží bude nově od zastávek autobusů (reprofoto, Správa železnic)