Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

SŽDC rekonstruuje nádraží v Holešovicích

PRAHA - Správa železniční a dopravní cesty zahájila rekonstrukci traťového úseku z pražské Bubenče na holešovické nádraží. Součástí investice je také modernizace nádražní budovy a nástupišť.

Během prací bude po letech spekulací zřízena zastávka Praha-Podbaba, kvůli které bude ukončen provoz stanice Praha-Bubeneč.


Pohled na nádraží Praha-Holešovice. Foceno 30. března 2013.

Omezení, jednokolejný provoz a po dokončení zvýšení cestovní rychlosti. To všechno přinese rekonstrukce železniční trati na mezinárodním koridoru, která byla v uplynulých dnech zahájena. Stavba vyjde na 1,3 miliardy korun a bude dokončena v roce 2015.

Dosud proběhly jen přípravné práce ve stanici Praha-Holešovice. Již došlo k demolici třetího nástupiště a přilehlého odstavného nádraží včetně propojky do přístavu. Další práce na sebe nedají dlouho čekat.


Přístup podchodem na třetí nástupiště je pro cestující uzavřen. Foceno 30. března 2013.

Optimalizace přibližně 4,5 km dlouhého úseku s sebou přinese ale také řadu dočasných a poté i trvalých změn.

Současná výluka levé koleje ve směru z Prahy podle harmonogramu skončí 7. června. Druhá nepřetržitá výluka zahrnující zbylé koleje včetně části odbočky Stromovka (trať na Masarykovo nádraží) bude podle ročního plánu výluk trvat od 15. června do 20. září.


V těchto místech ústil podchod na třetí nástupiště. Foceno 30. března 2013.

Do konce roku 2013 se stavební práce v další navazující nepřetržité výluce přesunou do traťového úseku ve Stromovce a železniční stanice Praha-Bubeneč. Ukončení celého projektu se předpokládá v roce 2015.


Třetí nástupiště připomíná pouze přístřešek. Foceno 30. března 2013.

V úseku, který postupně obsadí stavební dělníci, jsou nyní zřízeny dvě stanice: Praha-Holešovice a Praha-Bubeneč. Po dokončení optimalizace bude provoz ve druhé jmenované ukončen, neboť o několik metrů dále bude zprovozněna nová zastávka Praha-Podbaba.

Čtěte také...
- Moderní trať na pražskou Podbabu otevřena (6. října 2011)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vizualizace železniční zastávky Praha-Podbaba.

Po letech spekulací tak konečně dostane smysl prodloužení tramvajové tratě na Podbabě. Podle projektu půjde o zastávku se dvěma novými nástupišti v délce 220 metrů. Ta budou ve své polovině rozdělena veřejným podchodem.


Pohled na situaci u tramvajového obratiště Podbaba. Foceno 11. března 2012.

V rámci optimalizace obou stávajících stanic dojde i k částečným směrovým úpravám jejich kolejišť, což umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. V částech trasy vedoucí zastavěným územím Holešovic a Podbaby pak budou vybudována nová protihluková opatření.

Letos bude zažádáno o spolufinancování projektu Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.


Motorový osobní vlak odbavuje cestující na druhém nástupišti. Foceno 30. března 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!