Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Strojvedoucí se začnou hlásit vždy a všude

ČESKÁ REPUBLIKA - Správa železnic zavede od 15. srpna na tratích se zjednodušeným způsobem řízení dopravy dle předpisu D3 balíček podpůrných organizačních opatření ke zvýšení bezpečnosti provozu.

Společnost tím chce přispět k eliminaci mimořádných nehod na jednokolejných železničních tratích, ke kterým v posledních měsících dochází...


Strojvedoucí budou muset častěji čekat na povolení k jízdě (18. srpna 2015, Filip Vlček)

Hlavním pilířem těchto opatření je zavedení ohlašovací povinnosti jednotným systémem 'vždy a všude'. Všechny vlaky tak budou mít vždy a bez výjimky ve všech dopravnách nařízenou ohlašovací povinnost, tedy komunikaci strojvedoucího s dirigujícím dispečerem řídícím dopravu. Strojvedoucí vlaku bude smět odjet z dané dopravny až po obdržení povolení k jízdě do následující dopravny.

Dopravny jsou nádraží na tratích se zjednodušeným řízením dopravy, ve kterých je možné křižování protijedoucích vlaků či dostižení vlaků stejného směru a která nejsou obsazena personálem řízení provozu. Dosud byly ohlašovací povinnosti nařizovány jen v dopravnách a vlakům, u kterých byly nezbytné z hlediska řízení dopravy; ostatní dopravny mohly být projížděny bez ohlášení. Nová úprava přináší zejména pro strojvedoucí pravidlo: Jsem s vlakem v dopravně D3, musím se ohlásit dirigujícímu dispečerovi.


Dispečeři nebudou moci ohlašovací povinnost odebrat (18. srpna 2015, Filip Vlček)

Dále se dispečerům řídícím provoz na těchto tratích odebírá možnost vlakům operativně rušit ohlašovací povinnost. Pro zpravidelnění dopravy bude také zakázána jízda vlaků s náskokem, tedy v dřívějším čase, než stanovuje jejich jízdní řád. To se týká v zásadě vlaků nákladní dopravy, případně spojů neveřejné dopravy.

Při tvorbě jízdního řádu jsou a budou více zvýrazňovány mimořádné vlaky, aby jejich jízda vždy vyvolávala zvýšenou pozornost. Správa železnic také jako podpůrný prvek pro toto ryze organizační opatření rozšíří k uvedenému datu možnost vykonat ohlašovací povinnost rádiovým zařízením přímo ze stanoviště strojvedoucího, a to i na tratích, kde tato možnost dosud nebyla. Z pohledu cestujících tímto opatřením nedojde k zásadním změnám, v některých případech se může projevit mírným prodloužením cestovní doby.


Cestující mohou změnu pocítit několikaminutovým zpožděním (18. srpna 2015, Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!