Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

ČD omladí až 52 vozů pro regionální dopravu

ČESKÁ REPUBLIKA - Prototyp sériové modernizace vozu Bdmtee představily začátkem července České dráhy. Stejnou modernizací projde až 52 vagonů tohoto typu, které vozí cestující v regionální dopravě na páteřních tratích.

Vůz Bdmtee prošel kompletní proměnou, dostal komfortní interiér, informační systém a prošel technickou revizí. Vydrží ještě 10 až 15 let...


Pohled do interiéru prototypově opraveného vagonu (3. července 2020, České dráhy)

"Vozy typu Bdmtee jsou nyní přibližně ve dvou třetinách své životnosti, proto mohou sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let. Po technické stránce vyhovují současným požadavkům. Mají kotoučové brzdy, předsuvné, za jízdy blokované dveře a mohou jezdit rychlostí až 160 km/h, ale jejich nedostatkem je zastaralý interiér," vysvětlil důvody modernizace náměstek generální ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta. "Množství koženkových sedaček jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky neposkytuje očekávaný komfort cestování. Počet míst k sezení se proto snížil ze současných 96 na 79, z toho tři sedadla jsou sklopná. Cestující díky tomu mají ve voze více prostoru," doplnil Ješeta.

V současné době probíhá výběrové řízení na sériovou úpravu až 52 osobních vozů řady Bdmtee. Vítěz tendru získá zakázku na modernizaci 16 vozů pro Pardubický kraj a opci na modernizaci další 36 vozů, které mohou být nasazeny například ve Středočeském kraji nebo jinde v rámci republiky. Pokud veřejná zakázka proběhne dle předpokladu, bude dodavatel modernizace vozidel Bdmtee znám na podzim letošního roku.


Pohled do interiéru prototypově opraveného vagonu (3. července 2020, České dráhy)

"Jedním z našich hlavních cílů při vyjednávání s dopravci o nové desetileté smlouvě bylo, aby se zlepšil komfort našich cestujících obnovou vozového parku. Deset let je dlouhá doba a průběžná modernizace vozidel a rozšiřování služeb ve vlacích je pro nás základní podmínkou spolupráce s dopravci. Doba se mění a cestující mají oprávněně určité požadavky jak na sedačky, tak na možnost připojení notebooků, mobilních telefonů či wifi připojení," konstatoval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který se osobně jednání o nové smlouvě účastnil.

Ve voze byly instalovány nové sedačky s textilním potahem z velké části umístěné za sebou jako v letadle. Zbývající sedačky umístěné proti sobě mají větší rozteče a je mezi nimi vždy stůl. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky 230 V a USB konektory pro dobíjení elektroniky, nový audiovizuální informační systém s LCD monitory, wifi, velkoobjemová police na zavazadla, nebo místa pro jízdní kola a kočárky.

Přesunuté koše již nevadí cestujícím

"Při dlouhosáhlých jednáních s dopravci, kteří měli zajišťovat železniční obsluhu Pardubického kraje na období deseti let, jsme kladli důraz na kvalitní modernizaci vlakových souprav. Dnes právě můžeme vidět kvalitní příklad, který nám byl představen v Pardubicích. České dráhy se úkolu zhostily svědomitě. Soupravy jsou vybaveny wifi připojením, elektrickými zásuvkami a dalšími nutnostmi, které já v této době beru za určitý nezbytný standard. Umístění odpadkových košů je zvoleno tak, aby nepřekážely cestujícím v pohodlném sezení," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš s tím, že kraj na nové vlakové soupravy investuje miliardu. 


Pohled do interiéru prototypově opraveného vagonu (3. července 2020, České dráhy)

Vyšší bezpečnost zajistí centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře doplněné o moderní bezpečnostní prvky, jako je stranově selektivní blokování dveří. To zabrání cestujícím vystoupit na jinou stranu než je nástupiště. Nástupní dveře jsou kompletně renovované a nově doplněné tlačítkovým ovládáním. V prostoru pro cestující jsou doplněna tlačítka zastávka na znamení. Všechna okna, kromě těch v blízkosti nástupních dveří, nahradila polospouštěcí. Během rekonstrukce vozu bylo dosazeno také moderní WC s uzavřeným systémem, nové podlahy, obložení stěn a stropů nebo osvětlení LED svítidly. Ve voze je k dispozici prostor až pro 6 jízdních kol.

"Modernizované vozy budou jezdit běžně ve třívozových soupravách typu push-pull. V soupravě bude dvojice modernizovaných vozů Bdmtee a klimatizovaný řídicí vůz řady 961, který je bezbariérový. Jeho součástí budou nově plošiny pro nástup cestujících na invalidním vozíku. Komfortní regionální soupravy budou obsluhovat především páteřní trasu Kolín - Přelouč - Pardubice - Ústí nad Orlicí - Česká Třebová," uzavřel ředitel Regionálního obchodního centra Pardubice Tomáš Netolický.


Pohled do interiéru prototypově opraveného vagonu (3. července 2020, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!