Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Hlavák v Prostějově může vystřídat novostavba

PROSTĚJOV - Správa železnic intenzivně řeší budoucí podobu výpravní budovy na místním nádraží v Prostějově, kde připravuje rekonstrukci celé železniční stanice. V této souvislosti pracuje s několika variantami.

Jako nejvýhodnější se jeví novostavba menšího objektu. Při rozhodování o výsledném řešení bude zohledněn i názor prostějovské radnice...


Prostějovské hlavní nádraží (19. května 2017, Filip Vlček)

Celkovou rekonstrukci železniční stanice Prostějov místní nádraží plánuje Správa železnic realizovat v letech 2023 a 2024. V rámci stavby bude redukováno a rekonstruováno kolejiště a dojde k výstavbě nových bezbariérově přístupných nástupišť. Provoz vlaků ve stanici bude dálkově řízen z Kostelce na Hané. Součástí projektu je i řešení výpravní budovy, kterou tvoří dvě na sebe navazující části. Rozsáhlý objekt se nachází v nevyhovujícím technickém stavu, proto Správa železnic plánuje jeho rekonstrukci.

"Rozsáhlá výpravní budova neodpovídá našim současným požadavkům, proto už od minulého roku jednáme s prostějovským magistrátem o budoucím využití celého objektu. Pracujeme s několika variantami řešení. Kromě rekonstrukce budovy je ve hře také její prodej, uvažujeme rovněž o novostavbě většího nebo menšího objektu. Nejen z ekonomického hlediska se přikláníme k poslední variantě, zajímá nás ale názor města," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.


Stávající interiér hlavního nádraží v Prostějově (19. května 2017, Filip Vlček)

Novostavba většího, plně dvoupodlažního objektu by podle odhadů vyšla na 67 milionů korun. V případě úspornější varianty by náklady dosáhly 45 milionů, což je o přibližně 30 procent méně. Návrh částečně dvoupodlažního objektu vychází z architektury původní budovy, a zásadně tak nezmění ráz místa. Jeho výstavba by byla časově méně náročná, uvolněný prostor bude možné využít k vybudování parkovacích míst. Z pohledu Správy železnic jako investora je také důležité, že projekt výstavby menší budovy má největší šanci na schválení Centrální komisí Ministerstva dopravy.

Čtěte také...
- SŽDC do tří let dokončí opravy desítek nádraží (vydáno 19. listopadu 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Současnou budovu může nahradit i novostavba (19. května 2017, Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!