Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Děčínský železniční most čeká proměna

DĚČÍN - Železniční most spojující děčínská hlavní a východní nádraží čeká velmi nákladná a náročná oprava. Vedle něj postupně vznikne prakticky úplně nový, který se poté přesune na místo toho starého.

Práce budou probíhat během plného vlakového provozu, v srpnu a září se pak uskuteční výluka nezbytná k dokončení prací.


Železniční most před zahájením prací. Foceno 14. ledna 2013.

Slavnostní zahájení přestavby mostu se uskutečnilo již loni v závěru listopadu. Podle investora, Správy železniční dopravní cesty, jde o další významnou stavbu v Ústeckém kraji, která bude spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti.

Účelem stavby je zajistit bezpečnost železničního provozu a dosáhnout požadovaných technických a provozních parametrů.


Vizualizace nové konstrukce mostu přes Labe a Ploučnici v Děčíně.

Právě zmíněná konstrukce je dnes již historickým kouskem, neboť byla již v roce 1976 osazena na kamennou spodní stavbu z roku 1868. "Nyní ji nahradí nová ocelová příhradová konstrukce s dolní ortotropní mostovkou s průběžným kolejovým ložem," uvádí SŽDC.

Ještě během loňského roku byly zahájeny přípravné práce na výrobě ocelové konstrukce mostu. Ty by měly skončit letos v dubnu, části konstrukce budou poté převezeny na staveniště k mostu a zahájeny samotné práce.


Oficiální název stavby je uveden na tabuli u mostu. Foceno 14. ledna 2013.

Během dubna až srpna 2013 budou připraveny pomocné podpěrné ocelové konstrukce a dokončeny přípravné práce před nepřetržitou 49denní výlukou železničního provozu. Po dobu výluky bude pro cestující zavedena náhradní autobusová přeprava. Výluka se uskuteční v období od 17. srpna do 4. října 2013. Po jejím ukončení bude zahájen zkušební provoz.

"Během výluky bude snesen železniční svršek na mostě a předpolí, odtěží se štěrkové lože, odstraní kabely a svěsí trakce a následně bude pomocí výsunu a mobilních jeřábů snesena původní ocelová konstrukce," dodává dále SŽDC.


Most během silného sněžení v lednu. Foceno 14. ledna 2013.

Dále proběhne sanace pilířů a částí opěr a po dalších technologických postupech dojde k uložení nové ocelové mostní konstrukce. Následovat bude zaštěrkování a zřízení nového železničního svršku, dokončení úprav železničního tělesa a podbití do požadované výšky.

Oprava je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti EU. Celkové náklady stavby jsou 79,9 milionu korun, příspěvek od Evropské unie činí 61 milionů korun. Práce skončí v listopadu 2013.


Setkání vlaků na děčínském nádraží. Foceno 7. ledna 2013.

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!