Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Projekt Příští stanice má cíl zkvalitnit dopravu

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - České dráhy, KODIS a Moravskoslezský kraj rozjíždí projekt Příští stanice s cílem zrychlit a výrazně zkvalitnit cestu vlakem. Startuje se Štramberským expresem spojující Ostravu se Štramberkem.

Cestující od poloviny prosince nebudou muset složitě přestupovat jako doposud, vozit je na této trase budou modernější vlaky...


Prezentace projektu Příští stanice (6. prosince 2019, KÚ Moravskoslezského kraje).

Železniční doprava v kraji má do budoucna představovat špičku v komfortu, rychlosti a lokální dostupnosti. "Cílem je co nejlépe propojit obyvatele velkých měst i s tou nejvzdálenější vesnicí. Cestující by se měl co nejrychleji a pohodlněji dostat kamkoliv, aniž by předtím musel složitě dohledávat spoje nebo kupovat několik různých jízdenek. Zavázali jsme se, že nezrušíme žádnou trať, naopak tam, kde to technický stav umožňuje, podporujeme snahy oživit tratě," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Železnici u nás čeká zásadní změna s plánovanou výstavbou vysokorychlostních tratí, které mají spojit Ostravu s Brnem už za osm let a zásadně zkrátit dnešní jízdní doby. "Uvolnění hlavního koridoru pak umožní daleko více rozvíjet regionální osobní dopravu a samozřejmě přesunout nákladní dopravu z cest na koleje," dodal Unucka s tím, že smlouva o zajištění regionální železniční dopravy do roku 2025, kterou na jaře Moravskoslezský kraj podepsal s Českými drahami, umožní národnímu dopravci snadněji sáhnout na evropské peníze, za které může nakoupit nové vlakové soupravy, modernizovat vozový park, zvýšit komfort cestování na železnici, rozvíjet chytré služby, zrychlit a ekologizovat provoz. Projekt Příští stanice má v průběhu následujících let tyto změny cestujícím představit. 


Interiér prezentační soupravy (6. prosince 2019, KÚ Moravskoslezského kraje).

České dráhy možnost zapojit se do projektu Příští stanice uvítaly. "České dráhy představují lídra v oblasti modernizace železniční dopravy v České republice. Při výběru nových souprav uplatňujeme nejnovější trendy, jako je například bezbariérovost nebo snadné používání moderní komunikační techniky na cestách díky wifi a elektrickým zásuvkám pro dobíjení mobilních telefonů, tabletů nebo notebooků. Zavádíme a rozvíjíme také moderní komunikační a odbavovací prvky, jako je například aplikace Můj vlak," upozornil Jiří Ješeta, ředitel odboru regionální dopravy Českých drah.

Na Příští stanici spolupracuje také Koordinátor ODIS. Zajistí, aby měli cestující k dispozici maximálně přehlednou dopravu integrovanou do jednoho systému. "K tomu dobře již několik let slouží naše dopravní karta ODISka platná u všech dopravců v rámci krajského integrovaného dopravního systému ODIS. V příštím roce si dále budou cestující v rámci kraje moci zakoupit jednotlivou jízdenku přes mobilní aplikaci MůjODIS až do cíle své cesty," řekl Aleš Stejskal, jednatel společnosti Koordinátor ODIS. Díky jednotnému informačnímu systému si cestující časem nebudou muset lámat hlavu s jízdním řádem, sjednocena budou také hlášení a dopravní symboly.


Novinky začnou platit od příštího týdne (6. prosince 2019, KÚ Moravskoslezského kraje).

Cestující se dostanou z ostravského hlavního nádraží do Štramberku za méně než 50 minut a bez přesedání ve Studénce. V některých případech tak lidem ušetří i více než půl hodiny času. Na nové lince přes Příbor a Kopřivnici České dráhy zavádí celkem 4 páry vlaků, které budou pohodlně navazovat na další spoje. České dráhy také nasadí soupravy push-pull disponují řídícím vozem a na opačné straně soupravy lokomotivou. Díky tomu mohou v cílové stanici rychle změnit směr jízdy bez dlouhého přesunu lokomotiv. Tím ušetří čas nejen na vlastní trase, ale i mnoha dalším následným spojům.

Modernizace 14 motorových a 10 přívěsných vozů v současné době probíhá ve společnosti Dílen pro opravy vozidel ve Veselí nad Moravou. Vozy nasadí České dráhy na méně frekventované tratě v regionu, kde tyto vozy kapacitně dostačují a současně díky modernizaci nabídnou výrazně vyšší komfort cestování. Klasické vozy 810 se dočkají značného vylepšení zejména z hlediska komfortu cestujících, například dostanou nové sedačky, klimatizaci či wifi. 


Náměstek hejtmana Jakub Unucka (6. prosince 2019, KÚ Moravskoslezského kraje).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!