Get Adobe Flash player

Nové pokladny na Masarykově nádraží si chválí

PRAHA - Již přes čtvrt roku slouží cestujícím na pražském Masarykově nádraží nové pokladny Českých drah. Cestující je přivítali mimo jiné také proto, že jsou modernější a jsou umístěny daleko blíž, než ty původní.

Rekonstrukce budovy Masarykova nádraží tím ale zdaleka nekončí. V současnosti se pracuje na nové čekárně a úschovně zavazadel...


Nové osobní pokladny na Masarykově nádraží v Praze (6. září 2019, Filip Vlček).

Zákazníci mají od 13. srpna k dispozici šest přepážek, a to mezinárodní pokladnu, vnitrostátní pokladny, informace a noční vnitrostátní pokladnu s okénkem do chodby. Součástí zařízení jsou také odjezdové monitory a dva dotykové elektronické informační panely s informacemi o odjezdech a příjezdech vlaků, jízdním řádem a řazením vlaků, které byly doposud řešeny papírovými vývěskami. Při výstavbě nových pokladen, které přišly na zhruba 14,5 milionu korun, vzniklo i nové zázemí pro pokladní a personál stanice. České dráhy se rozhodly poklady zmodernizovat i přesto, že počet cestující kupujících si papírové jízdenky klesá. "Pokladny přesto stále mají svůj význam, zejména v Praze," uvedl tiskový mluvčí Český drah Petr Pošta.

"Na Masarykově nádraží byly historicky umístěny daleko od odjezdové haly, nástupišť a současné hlavní přístupové cesty od výstupů ze stanice metra a od tramvají v Havlíčkově ulici. Proto jsme je v rámci rekonstrukce budovy přesunuli hned k prvnímu nástupišti. Odbavení bude rychlé a pohodlné," dodal Pošta. Původní pokladny, které jsou nyní uzavřeny, byly od nástupišť vzdáleny takřka 200 metrů, což při nákupu jízdenky na poslední chvíli bývala velká komplikace.

Cestující už nemusí na vlaky dobíhat

Právě umístění nových pokladen cestující uvítali. "Samozřejmě, že jsem ráda. Když jsem se vracela z představení posledním vlakem, vždycky jsem přemýšlela, proč jsou pokladny tak z ruky," řekla na dotaz Informačního portálu Vlčoun.cz Martina Procházková, která do Prahy jezdívá jednou týdně do divadla. V podobném duchu reagoval také student vysoké školy Petr Jirsák, který do Prahy jezdí jednou týdně na dálkové studium. "Jsem z Kolína, a čas od času jsem si musel kupovat jízdenku u pokladen. A často jsem musel zaběhnout sprint, abych vlak stihnul," řekl.


Pohled na vstup k pokladnám z Hybernské ulice (6. září 2019, Filip Vlček).

Jednou z nejvýznamnějších železničních stanic v zemi projde každý den 30 až 35 tisíc cestujících. Tento významný dopravní uzel, kde se páteřní železniční doprava kříží s linkami tramvají, metra a také městských a dálkových autobusů na sousední Florenci, prochází rozsáhlou rekonstrukcí. České dráhy nyní směrem k Hybernské ulici budují čekárnu a úschovnu zavazadel. Předpokládané náklady jsou kolem 3,6 milionu korun. "Velkou investici aktuálně chystáme v takzvaném traktu B směrem ke vstupu do metra. Opravíme malou secesní sloupovou dvoranu v přízemí a prostory v patrech budou sloužit jako nocležny pro naše zaměstnance a jako kanceláře. Předpokládaná cena této etapy rekonstrukce je kolem 100 milionů korun," doplnil tiskový mluvčí Petr Pošta.

Masarykovo nádraží prochází rozsáhlou rekonstrukcí už od roku 2011, kdy Penta Real Estate dokončila opravu zastřešení odjezdové haly a skleněné průčelí do Havlíčkovy ulice. Následovala modernizace technologií, žulová podlaha v hale, nové toalety, prostory pro nové obchodní jednotky a aktuálně jsou to nové pokladny s infocentrem. "V příštím roce ještě vrátíme velkou restauraci do prostor, které na dlouhou dobu zabralo kasino. Zároveň do ní obnovíme přístup z Hybernské ulice, jako tomu bylo v době první republiky," řekl Pavel Streblov, ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate.

Nádraží oživí nové obchodní jednotky

"Nádraží by nemělo sloužit pouze cestujícím. Chceme, aby se stalo skutečnou součástí života místních obyvatel i návštěvníků Prahy. Do dvou let proto otevřeme další obchodní jednotky v jeho budově podél Hybernské ulice," doplnil Streblov. České dráhy i Penta Real Estate v konsorciu Masaryk Station Development postupně vrací nádraží důstojnou podobu. Celkové náklady na jeho rekonstrukci do roku 2021 vysoce přesáhnou částku čtvrt miliardy korun.


Provoz stávajících pokladen v zadním traktu byl ukončen (6. září 2019, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!