Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy do vlaků na jihu investují miliardy

JIHOČESKÝ KRAJ - České dráhy budou i nadále jezdit na čtrnácti železničních tratích Jihočeského kraje. Potvrdila to smlouva, která byla podepsána zástupci Krajského úřadu Jihočeského kraje s platností na deset let. 

České dráhy budou obnovovat vozový park, do nákupu nových vlaků a modernizace stávajících vozidel investují přes 1,8 miliardy...


České dráhy na části tratí v Jihočeském kraji zůstanou (23. dubna 2016, Vlčoun.cz).

"Do jižních Čech nakoupíme celkem 10 dvoudílných elektrických a 7 dvoudílných motorových jednotek, které budou klimatizované a nabídnou wifi připojení k internetu, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, LCD informační panely a bezbariérové toalety. Tyto nové soupravy výrazně zvýší kulturu cestování. Kromě toho ale počítáme i s modernizací stávajících vozidel," řekl Václav Nebeský, generální ředitel Českých drah. "Během platnosti smluv postupně investujeme do obnovy vozidlového parku v jižních Čechách přes 1,8 miliardy korun," dodal Nebeský. 

Bechyňka zůstane zachována v elektrické trakci

Celá zakázka byla rozdělena na tři provozní soubory, a to na Elektrickou trakci, Motorovou trakci a na samostatnou trať 202 přezdívanou jako Bechyňka. Právě na poslední trati bude provoz zpočátku zajišťován stávajícími vozidly s preferencí elektrické vozby, neboť kraj i dopravce mají zájem na zachování elektrického provozu. České dráhy se zavázaly prověřit možnost zajištění novějších vlaků, například získáním již provozovaných a následně modernizovaných vozidel nebo i nových vozidel. České dráhy aktivně prověřují různé možnosti řešení. Výsledek závisí i na rozhodnutí správce infrastruktury, zda zachová stávající stejnosměrný systém 1,5 kV, či zda skutečně dojde k plánované změně na 25 kV/50 Hz.


Elektrická trakce na Bechyňce zůstane i nadále (16. května 2016, České dráhy).

Soubor Elektrická trakce zahrnuje tratě 190 z Českých Budějovic do Strakonic, 195 z Rybníku do Lipna nad Vltavou, 199 z Českých Budějovic do Českých Velenic, 200 z Protivína do Písku, 201 z Ražic do Písku, 220 z Českých Budějovic do Tábora, 225 z Veselí nad Lužnicí do Počátků-Žirovnic a 226 z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic. České dráhy pořídí 10 nových dvoudílných elektrických jednotek RegioPanter. V případě elektrizace tratě z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic budou pořízeny další 3 jednotky tohoto typu. Nové vlaky budou klimatizované, nabídnou wifi, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, infopanely a bezbariérová WC. Pro trať z Rybníku do Lipna nad Vltavou bude modernizován interiér 4 patrových vozidel. Dopravce v nich přečalouní sedadla a nainstaluje do nich informační systém. Celková výše investice činí 1,3 miliardy korun.

Soubor Motorová trakce zahrnuje tratě 190 z Číčenic do Strakonic, 192 z Nepomuku do Blatné, 200 z Březnice do Protivína, 201 z Tábora přes Písek do Strakonic a 203 ze Strakonic do Březnice. Pro tyto tratě se České dráhy zavázaly pořídit 7 nových dvoudílných motorových jednotek, které budou rovněž klimatizované, budou nabízet wifi, zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky a bezbariérová WC. Dále vybaví informačním systémem s LCD panely a zásuvkami pro drobnou elektroniku 7 vozidel Regionova. Celková výše investice činí 599 milionů korun.


České dráhy plánují zmodernizovat svůj vozový park (23. dubna 2016, Vlčoun.cz).

"Vlaky Českých drah ujedou na území Jihočeského kraje každý rok v průměru 4,98 milionu vlakových kilometrů. Konkrétní rozsah se bude rok od roku mírně lišit podle aktuální potřeby. Smluvní dopravní výkon tak lze v průběhu platnosti všech tří smluv měnit o plus minus 10%. Plnění všech závazků, včetně dodržování jízdního řádu, sjednané vozby a kvality služeb, budeme kontrolovat," řekla hejtmanka Jihočeského kraje Ivana Stráská. Kraj od poloviny prosince objednal více spojů. Například vyjedou nové spěšné vlaky ze Strakonic přes Písek do Tábora a z Jindřichova Hradce do Českých Budějovic.

Přechody do sousedních krajů zajišťujíc tři smlouvy

Přechod regionální železniční dopravy do sousedních krajů je zajištěn formou mezikrajských smluv na základě vzájemného finančního vypořádání výkonů uskutečněných na území sousedního kraje. Smlouvy jsou uzavřeny s Plzeňským krajem, Středočeským krajem i Krajem Vysočina. Například regionální dopravu na trati 227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice objednává Kraj Vysočina po dohodě s Jihočeským krajem.


Na zbylých tratích zůstanou vlaky GW Train Regio (23. dubna 2016, Vlčoun.cz).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!