Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Klasické motoráky z ústeckých tratí zmizely

ÚSTECKO - Staré motorové vozy řady 810 jsou na Ústecku již několik dnů minulostí. Na dvě poslední tratě, kde dosud jezdily, začaly České dráhy nasazovat moderní jednotky Regionova.

Starými vlaky se tak mohou cestující svézt už jen na trati z Děčína do Mostu. Na ostatních tratích je zajištěn moderní vozový park.


Regionova Ruppíno na ústeckém hlavním nádraží. Foceno 18. února 2013.

Poslední dvě tratě, kde se cestující s červenobílými motoráky mohli setkávat na pravidelných spojích, byly ty ze Střekova do Děčína (073) a z Ústí přes Úpořiny do Bíliny (131). Na té střekovské se již několikrát předtím Regionova objevila, ale jen nárazově.


Starý motorový vlak vjíždí na lince U7 na střekovské nádraží. Foceno 16. července 2010.

Zatímco provoz Regionov není v Ústeckém kraji výjimečný, na Ústecku jsou novinkou. Navíc na uvedených tratích, které jsou označeny jako U7 a U5, je zaveden specifický způsob odbavení cestujících. Cestující si tak musí jízdenky kupovat přímo ve vlaku v jízdenkovém automatu.

Jízdenkovými automaty sice byly vybaveny i staré motoráky, ale u Regionov jde o první takový případ jejich použití.


Klasický motorák vyčkává na Střekově na čas odjezdu. Foceno 16. července 2010.

V nových vlakových jednotkách je zajištěn akustický a vizuální informační systém, hlášení ve vlacích probíhá hlasem Danuše Hostinské-Klichové. V původních motorových vlacích fungovalo pouze hlášení zastávek, a to v podání Dagmar Hazdrové.


Motorový osobní vlak linky U7 na děčínském nádraží. Foceno 6. prosince 2012.

Regionovy na linkách U7 a U5 tak nyní nabízejí nejen větší kapacitu nabízených míst, ale také zvyšují komfort částečnou bezbariérovostí, modernějším WC a přívětivým interiérem. Výrazné změny k pozitivnímu se dotkly i automaty na jízdenky.

"Starý, poruchový automat je nahrazený novým s velkým displejem, snadnou komunikací s cestujícím. Cestující si zde navíc kromě platby v hotovosti může zvolit bezhotovostní platbu In-kartou pakliže ji využívá také jako elektronickou peněženku," uvedl Jan Maxa z odboru dopravy krajského úřadu.


Jedna ze zkušebních jízd moderní jednotky Desiro. Foceno 14. března 2010.

Vlakové soupravy určené především pro regionální dopravu prochází obměnou, a tak se již v dubnu můžeme těšit na další novinky.


Regionova na ústeckém nádraží je již standardem. Foceno 18. února 2013.

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!