Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Vlaky v Olomouckém kraji zajistí České dráhy

OLOMOUCKÝ KRAJ - České dráhy budou i nadále vozit cestující na regionálních tratích v Olomouckém kraji. Hejtmanství uzavřelo s Českými drahami první dvě ze tří smluv, které se týkají zajištění regionální dopravy formou přímého zadání.

Celkem si Olomoucký kraj objedná dopravní obslužnost ve třech provozních souborech a investuje do toho každoročně půl miliardy...


Regionální doprava výrazně omladí (24. března 2016, Filip Vlček).

"Důvěra Olomouckého kraje je pro nás velkým závazkem a České dráhy udělají maximum pro zajištění kvalitní přepravy i v příštích letech. V rámci provozních souborů Haná a Sever najedou vlaky Českých drah na regionálních tratích 2,349 milionuvlakokilometrů ročně," řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. "Nová dohoda o zajištění vlakové dopravy na Hané a Jesenicku obsahuje nejen ustanovení o modernizaci vozového parku, ale například i přísné sankce za zpoždění vlaků," doplnil hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk.

Kraj do dopravy investuje půl miliardy

Do zajištění dopravní obslužnosti investuje Olomoucký kraj velké finanční prostředky. Každý rok ze svého rozpočtu uvolní 500 miliónů korun. Dalších 225 miliónů přispívá stát. Smlouva s Českými drahami bude platit do roku 2029. Hejtmanství si přitom může diktovat rozsah vlakových spojů, jejich návaznost i nárůst kvality přepravy.

V rámci provozního souboru Haná zajistí České dráhy dopravní obslužnost od 1. ledna 2020 do konce platnosti jízdního řádu 2028/2029. Stejné časové období se týká také souboru Sever. V elektrické trakci se jedná o soubor Elektrická síť - střed a Elektrická síť - nová infrastruktura. Zde budou České dráhy zajišťovat dopravu do konce roku 2022, tedy do doby, než bude dokončena modernizace a elektrifikace trati Olomouc - Uničov - Šumperk. Provozní soubor Elektrická síť zahrnuje ročně dalších 3,270 milionuvlakokilometrů, které vlaky Českých drah v regionu najezdí.


Cestující se dočkají i nového komfortu (24. března 2016, Filip Vlček).

Cestující se mohou těšit na větší komfort ve vlacích. Novinkou na kolejích bude 12 klimatizovaných jednotek řady 646 výrobce StadlerPankow, které České dráhy zakoupily v Německu. "Dvanáct nových vlakových jednotek bude velkým kvalitativním skokem. Půjde o moderní dieselové stroje, které budou obsluhovat lokální neelektrifikované tratě," uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy Jan Zahradníček. Jednotky čeká nejen pravidelná periodická oprava, ale také modernizace. Ta bude zahrnovat nový audiovizuální informační systém, LCD monitory, Wi-Fi, elektrické zásuvky, GPS a v neposlední řadě také čalounění sedadel. Každá jednotka nabídne přes sto míst k sezení.

Nové jednotky budou jezdit napříč krajem

"Moderní jednotky Stadler GTW budou nasazeny na pravidelných spojích výhradně na území Olomouckého kraje, a to především na Jesenicku. Například na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na Hané budou jednotky nasazeny na trati Olomouc - Drahanovice," upřesnila Hana Motyková, ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Olomouci.

Modernizací projdou také stávající vybrané motorové jednotky, které jsou v Olomouckém kraji už nyní v provozu. "Celkem se smlouvami na provozní soubory Haná a Sever zavázaly České dráhy investovat do modernizace vozového parku v Olomouckém kraji 507 milionů korun," doplnila závěrem regionální tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. 


Olomoucký kraj ročně investuje do dopravy půl miliardy (24. března 2016, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!