Opavan vozí první modernizované bistrovozy
ČESKÁ REPUBLIKA - Cestující Českých drah se na trati z Prahy do Opavy nově setkají s modernizovanými bistrovozy. Ty nabízí například kožená křesla v 1. třídě, bistro oddíl pro přípravu jídel a nápojů nebo moderní výdejní pult ve 2. třídě.
České dráhy postupně zmodernizají dalších 27 starších bistrovozů, od prosince je začne nasazovat na trasy do Žiliny nebo Krakova...
Pohled do jednoho z bistrovozů (vizualizace, České dráhy).
Modernizované bistrovozy nabídí klimatizovaný interiér s koženými křesly 1. třídy a gastronomickým servisem na místa cestujících, bistro oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel a nápojů, se zázemím pro minibar, který obslouží cestující ve 2. třídě, a s výdejním pultem pro prodej rychlého občerstvení nabízejí cestujícím první tři modernizované bistrovozy. Cestující se s nimi aktuálně setkají ve spojích InterCity „Opavan“ z Prahy do Opavy.
V novém jízdním řádu od letošního prosince budou tyto moderní bistrovozy nasazeny na spoje linky Ex2 Valašský expres z Prahy do Žiliny, na vlak EuroCity Cracovia z Prahy do Krakova a během jízdního řádu 2020 postupně také na vlaky linky Ex7 Jižní expres z Prahy přes České Budějovice do Lince.
České dráhy upraví třicítku vozů
"Přestavba restauračních vozů na bistrovozy s oddíly 1. třídy zapadá do našeho plánu modernizovat další vlakové soupravy pro dálkovou dopravu a rozšiřovat v nich služby cestujícím. Postupně chceme takto upravit 27 starších restauračních vozů a bistrovozů," řekl Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah. Dodal, že tento koncept umožňuje nabídnout více míst pro cestující v 1. třídě a zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. "Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů," uvedl.
Moderní prostorný pult pro poskytování občerstvení (vizualizace, České dráhy).
Vozy nabízejí cestujícím v 1. třídě komfortní polohovatelné kožené sedačky s rozkládacími nebo sklopnými stoly, elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro napájení drobné elektroniky cestujících a wifi připojení k internetu. Vůz je vybaven malým bistrem a zázemím pro skladování a přípravu jídel a nápojů a pro provoz minibaru. Modernizaci starších restauračních vozů na bistrovozy zahájily České dráhy loni na podzim a zajišťují ji ve vlastní dceřiné firmě DPOV.
České dráhy v současnosti provozují 33 restauračních a 23 bistrovozů včetně vlaků Pendolino a Railjet. Ty jsou zařazeny v provozu na šesti různých dálkových linkách. Na dalších linkách mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska. V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších 20 nových.
Moderní bistrovozy jezdí zatím na Opavanu z Prahy do Opavy (vizualizace, České dráhy).