Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Z Liberce do Staré Paky začne jezdit Arriva

LIBERECKÝ KRAJ - Radní vybrali nového provozovatele železniční dopravy na trase z Liberce přes Turnov do Staré Paky. Cestující tady začnou od prosince letošního roku následujících deset let vozit vlaky společnosti Arriva.

Nabídka Českých drah nebyla podle jednomyslného rozhodnutí krajských radních nejvýhodnější a v souladu se zadávacími podmínkami...


Další z tratí ovládne dopravce Arriva (26. února 2016, Arriva vlaky).

Liberecký kraj usiluje o zlepšování kvality v železniční dopravě dlouhodobě. "Obdržené indikativní nabídky na zajištění vlakové dopravy mezi Libercem a Starou Pakou jsme projednali na schůzi rady kraje. Prioritou je pro nás komfort cestujících, a proto naším hlavním požadavkem bylo nasazení moderních nízkopodlažních vozidel na celý požadovaný soubor tratí. Společnost Arriva vlaky tento požadavek splňuje," uvedl hejtman kraje Martin Půta. Arriva podle hejtmana nabídla vozy 642 Siemens Desiro na celou trasu hned od prvního dne kontraktu s dobou plnění od 15. prosince 2019 do konce platnosti jízdních řádů 2028/2029.

"Názory Českých drah a Libereckého kraje se liší, ale kraj v poptávce zaslané všem dopravcům jasně sdělil, že preferuje nasazení užitých vozidel moderní nízkopodlažní konstrukce. Vždy chceme co nejlepší cenu dopravního výkonu při co nejvyšší kvalitě vozového parku," doplnil Půta s tím, že České dráhy nabídly na železnobrodskou železnici vozidlo Regionova. Vlaky této řady vznikly rekonstrukcí vozidel vyrobených na přelomu 70. až 80. let minulého století. Regionovy mají jednonápravový podvozek, výrazně nižší počet míst k sezení a menší část vozu je nízkopodlažní.


České dráhy nabídly nevyhovující Regionovy (18. srpna 2017, Filip Vlček).

Vzhledem k relativně vysoké hmotnosti soupravy s jedinou hnanou nápravou mívají tato vozidla při zhoršených podmínkách problémy s adhezí. Koordinátor veřejné dopravy v kraji obdržel již několik stížností cestujících na smekání těchto vozů na tratích v kraji. Příkladem lze uvést zablokovanou trať z České Lípy do Liberce. Právě z tohoto důvodu byla například na podzim roku 2018 opakovaně příčinou mnoha desítek minut zpoždění vlaků v ranní špičce. Vozidla jsou typická pomalými rozjezdy a na trati nedokáží plně využít rychlostní profil trati až do 100 km/h s horními rychlostníky, např. pro krácení zpoždění. Maximální rychlost Regionovy je 80 km/h a jízda podle horních rychlostníků není vozidlu povolena, což prakticky dále snižuje rychlost až o 10 procent. I proto Liberecký kraj vybral moderní 642 Siemens Desiro. 

"Členové rady kraje upřednostňují vyšší komfort pro cestující i přesto, že cena u vozidla nabízeného dopravcem České dráhy byla na části úseku nižší. Chceme mít kvalitní vozový park jednotně na celém provozním souboru. Naší snahou je přilákat do veřejné železniční dopravy co nejvíce cestujících," uzavřel Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.


Vozy pochází z koncepce vozů z minulého století (18. srpna 2017, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!