Ministři dál jednají o rychlodráze do Drážďan
ČESKÁ REPUBLIKA, NĚMECKO - Práce na přípravě projektu stavby vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan intenzivně pokračují. Příprava studie proveditelnosti je aktuálně ve druhé etapě.
Nová vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan patří podle ministra dopravy Dana Ťoka k prioritním železničním spojením...
J9zdní doba z Drážďan do Prahy se zkrátí a hodinu (nedatováno, České dráhy).
Ke kompletnímu dokončení dokumentů, které vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vyberou výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu, by mělo dojít v druhé polovině letošního roku. Při jednání v Drážďanech to zaznělo na schůzce mezi českým ministrem dopravy Danem Ťokem a jeho saským protějškem Martinem Duligem. Ministři řešili také propojení železnice mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem.
"Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe," řekl ministr dopravy Daň Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory. V současné době Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn řeší jeho technické parametry.
Na trať by mohly i jednotky s naklápecím systémem (nedatováno, České dráhy).
Ministři dopravy v rámci jednání hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem, kterým by se prodloužilo dnes už existující železniční spojení z Děčína přes Sebnitz a Dolní Poustevnu do Rumburku a spojit jej s tratí z Varnsdorfu přes Zittau do Liberce.
Dalším tématem jednání bylo rovněž silniční spojení mezi Lobendavou a Neustadtem, o jejíž vybudování se dlouhodobě zajímá jak Sasko, tak i Ústecký kraj. Saská strana při jednání uvedla, že se bude zabývat ekonomickou náročností tohoto projektu, který by umožnil jednoduší cestování. Takzvaná Drážďanka je v současnosti přeshraniční turistická stezka a pro běžný automobilový provoz je uzavřená.
Část trasy by vedla 26 kilometrů dlouhým tunelem (nedatováno, České dráhy).