Get Adobe Flash player

Moravskoslezský kraj přidává vlakové spoje

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Počet vlaků s novým jízdním řádem od 9. prosince v kraji vzroste. Zvýší se počty přímých spěšných vlaků z Českého Těšína a Havířova na Ostravu-Stodolní či spoje mezi Novým Jičínem a Suchdolem nad Odrou.

Oblíbené vlaky Opavan budou také jezdit častěji. A zatímco České dráhy zvednou jízdné, ODIS nic takového nechystá...


Jízdní řád se od 9. prosince zase změní (28. listopadu 2018, Filip Vlček).

Na trati 321 Opava - Ostrava - Český Těšín pojede více přímých spěšných vlaků v rámci linky R61 z Českého Těšína a Havířova do stanice Ostrava střed a zastávky Ostrava-Stodolní tak, aby mezi Havířovem a Ostravou-Stodolní bylo zajištěno v pracovní dny přímé spojení každou hodinu, v sobotu a neděli pak každé dvě hodiny. Mezi stanicemi Ostrava-Kunčice a Ostrava-Svinov bude od těchto spěšných vlaků zajištěna návaznost osobními vlaky, podobně i v opačném směru. "Přímé spojení z Havířova do Ostravy-Stodolní vítáme," řekl Ivo Muras, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu.

Více spojů pojede také na trati 278 ze Suchdola nad Odrou do Nového Jičína a na tratích 323 z Ostravy do Valašského Meziříčí a 324 z Frýdlantu nad Orlicí do Ostravice. "Pro nás je Ostravice atraktivní lokalita jak v létě, tak i v zimě, a to především do budoucna," uvedl na středeční tiskové konferenci ředitel regionálního obchodního centra Českých drah Miroslav Klich. 

Vozový park je ve Slezsku vcelku moderní

Pro regionální dopravu se podařilo zajistit dvě nové elektrické jednotky 650 RegioPanter, které jezdí na osobních vlacích z Bohumína a Ostravy do stanice Mošnov, Ostrava Airport či do Suchdola nad Odrou. Dopravu dále zajišťuje dvanáct jednotek 471 CityElefant, z toho jsou čtyři jednotky s podporou ROP Moravskoslezsko. Čtyři jednotky CityElefant zajišťují převážnou většinu vlaků na lince S2 z Mostů u Jablunkova přes Bohumín do Ostravy. Čtyři jednotky zajišťují převážnou většinu vlaků linky R61 z Opavy do Třince, dvě jednotky pak zajišťují polovinu spojení z Opavy do Českého Těšína.


Nové jízdní řády rozšíří počet spojů (28. listopadu 2018, Filip Vlček).

"Dvouvozových motorových souprav 814 Regionova jezdí v kraji aktuálně třináct, z toho pět jednotek bylo pořízeno za podpory ROP Moravskoslezsko. Motorové jednotky zajišťují provoz na tratích 278 ze Suchdola nad Odrou do Nového Jičína města, 279 ze Studénky do Bílovce, 322 z Frýdku-Místku do Českého Těšína a na trati 324 z Frýdlantu nad Ostravicí do samotné Ostravice," podotkl tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. 

Nový jízdní řád počítá s dalším posílením dopravy mezi Prahou a Moravou. Vlaky SC Pendolino budou opět přijíždět ve dvouhodinovém intervalu a přibudou k nim další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy. Místo dosavadních vlaků InterCity tak pojedou z Prahy vlaky SC Pendolino také ve 13.41 a v 15.41 hodin. Druhý spoj bude v pátky a vybrané dny před víkendy prodloužen až do Košic a ve dny se zvlášť zvýšenou poptávkou, např. před prodlouženými víkendy nebo prázdninami, bude doplněn o posilový vlak SC Pendolino v 15.35 hodin z Prahy do Ostravy, kam přijede v 15.35 hodin. V opačném směru pojedou Pendolina místo vlaků InterCity z Ostravy hl.n. v 9.15 a v 17.15 hodin.


Knižní jízdní řád České dráhy prodávají za 99 korun (28. listopadu 2018, Filip Vlček).

Ve všechny pracovní dny ve výhodnější časové poloze pojede nový vlak InterCity Opavan. Odjezd z Prahy bude v 14.41 a do Ostravy-Svinova přijede v 17.37 hodin a do Opavy v 17.59 hodin. O sobotách a nedělích pak bude spoj do Opavy z Prahy odjíždět ve 22.41 hodin. Další Opavan pak pojede z Opavy ve 4.00 hodiny, do Prahy dojede v 7.19 hodin. Nově též v soboty bude vyjíždět vlak InterCity Opavan z Opavy východ také v 9.00 hodin. 

Přibydou přímé vlaky z Opavy do Prahy

Jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal v souvislosti s rychlíky Opavan připomněl, že v části trasy jsou zařazeny do systému ODIS. "Tyto vlaky jsou v relaci z Opavy do Ostravy integrovány do integrovaného dopravního systému kraje a mohou je tedy využívat také cestující bez povinné místenky," zdůraznil Stejskal. V souvislosti se zvýšením cen jízdného u Českých drah pak závěrem ubezpečil, že zvýšení jízdného v rámci systému ODIS není na pořadu dne. "V nejbližších měsících se změny tarifu ODIS neplánují," uzavřel. Regionální vlaky v Moravskoslezském kraji ujedou v roce 2019 celkem 7,1 milionu vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje denně 47 spěšných a 764 osobních vlaků. 


Moravskoslezský kraj zajistí 47 spěšných a 764 osobních vlaků (28. listopadu 2018, Filip Vlček).

Inzerce

Železnice teď

Velké Losiny:
zdroj: neznámý

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!