Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy opět zvedají ceny. Posílí ale spoje

ČESKÁ REPUBLIKA - Největší český železniční dopravce České dráhy od 9. prosince mírně zvednou ceny jízdenek. Rozšíří ale také počet spojů a ve více než osmi stovkách vlaků přibyde možnost připojení k internetu.

Železniční fajnšmekři si pak přijdou na své, České dráhy zavádí nostalgický vlak v předrevolučním stylu Anděl na horách...


Jízdné se zvedne pouze o pár korun (24. března 2016, Filip Vlček). 

Tématem číslo jedna od platnosti nového jízdního řádu od neděle 9. prosince je mírné navýšení ceny jízdného. Může za to inflace 2,5%, kvůli které České dráhy zvednou o stejnou výši ceny obyčejného, zákaznického a dalších druhů jízdného. "Cena obyčejného jízdného beze slev u nejčastějších vzdáleností se tak zvedne o 1 až 2 koruny, například u vzdálenosti 25 kilometrů to bude ze 45 korun na 46 korun, u vzdálenosti 50 kilometrů ze 79 na 81 korun a u větší vzdálenosti například 100 kilometrů ze 147 korun na 151 korun," uvedl tiskový mluvčí Český drah Petr Šťáhlavský.

Rozšířena bude nabídka traťových jízdenek pro denní dojíždění. Dosud byla tato nabídka ohraničena vzdáleností 120 kilometrů. V souvislosti se zkracováním cestovních časů a možností pohodlně a rychle dojíždět na větší vzdálenosti se rozšiřuje nabídka traťových jízdenek na vzdálenost až 150 kilometrů. Například 143 kilometrová cesta z Chocně do Prahy trvá jen 1 hodinu a 28 minut. Cena obyčejné měsíční traťové jízdenky na této trati je 5880 Kč, tedy 147 korun za jednu cestu při 20 pracovních dnech v měsíci. Nově koncipovaná je sleva na vybraných tratích, kde České dráhy poskytují slevu 25 procent bez prokazování nároku na slevu. 


České dráhy naopak navýší počet spojů (24. března 2016, Filip Vlček). 

Nový jízdní řád ale přinese také navýšení spojů. "Počet spojů a nabízených míst ve vlacích i vzdálenost, kterou všechny naše vlaky ujedou v novém jízdním řádu, budou mírně vyšší. Denně vypravíme v průměru o 182 spojů více a celkově naše vlaky najezdí o 3,7 milionů kilometrů více než v končícím jízdním řádu," upřesňuje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod. Kromě již dřívějšího zrychlení dopravy mezi Prahou a Plzní díky otevření Ejpovických tunelů bude navýšen také počet nabízených míst z Prahy na Moravu. S posílením dopravy České dráhy počítají díky dvouhodinovým intervalům vlaků SC Pendolino a k tomu přidáváme další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy. Posíleny budou také klasické spoje mezi Prahou a střední a severní Moravou. 

S novým jízdním řádem se také rozšíří počet vlaků s komfortními vozy. Z dopravy téměř úplně vymizí koženka charakteristická pro starší rychlíkové vozy. Vagóny z 80. let minulého století ještě zcela z vlaků nezmizí, ale běžně provozované vozy prošly revitalizací a dostaly textilní čalounění. Revitalizací prošla i sociální zařízení a další vybavení. "Moderní klimatizované vagóny zařadíme v novém jízdním řádu i do rychlíků Praha - Děčín a komfortnější klimatizované vozy budou zařazeny také do souprav rychlíků z Prahy do Luhačovic nebo z Prahy do Klatov a Železné Rudy," vyjmenovává některé změny v řazení souprav Michal Štěpán.


Cestujícím bude sloužit také více spojů s wifi připojením (24. března 2016, Filip Vlček). 

České dráhy i v příštím roce nabídnou řadu zvláštních vlaků a služeb. Tradiční jsou nostalgické vlaky s parními nebo historickými motorovými lokomotivami a vozy. "Do tohoto konceptu zapadá i zvláštní noční rychlík v předrevolučním stylu 'Anděl na horách' s názvem 'Retrotatran'. Příští rok vypravíme tento spoj hned několikrát, především pro korporátní klienty. Novinkou budou speciální rychlíky na mistrovství světa v hokeji v Bratislavě," doplnil Štěpán. Hokejové speciály pro 900 lidí pojedou ráno nebo dopoledne z Prahy přes Pardubice, Brno a Břeclav do Bratislavy a vracet se budou po večerním utkání po půlnoci.

"Po určitém zpoždění se nám podaří v novém jízdním řádu nabídnout wifi připojení k internetu v 829 vlacích, které budou mít službu uvedenou přímo v jízdním řádu. Je to více než čtvrtinový nárůst. Do konce roku bude dovybaveno wifi 92 vozů a v příštím roce to bude přibližně 200 dalších vagónů. Wifi tak bude v příštím roce ve 325 dálkových vlacích, což je více než polovina všech, které vypravujeme," uzavřel Štěpán. Dalších více než 500 vlaků s wifi jezdí v regionální dopravě. 


Na některých tratích zmiznou i tolik let typické koženky (24. března 2016, Filip Vlček). 

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!