Get Adobe Flash player

Cestujících přibývá, České dráhy posilují vlaky

ČESKÁ REPUBLIKA - Za tři čtvrtletí letošního roku národní dopravce přepravil 133,7 milionu osob. Příklon cestujících k železniční dopravě, který trvá již několik let, tak pokračoval i ve třetím čtvrtletí.

Téměř dvouprocentní meziroční zvýšení počtu zákazníků pak nastalo v září, kdy začaly platit slevy pro děti, studenty a seniory...


Českým drahám stoupl počet cestujících (nedatováno, České dráhy).

"Jen v září s námi cestovalo přes 15,5 milionu lidí. To je o zhruba dvě procenta víc než loni. Nepochybně se v tom odrážejí i nové slevy, které občanům od prvního září poskytuje stát. Až 40 procent zákazníků, kteří s námi v září cestovali, totiž využilo právě tyto státní slevy. Na komplexní hodnocení dopadu zavedení nových slev je nicméně ještě brzy, protože teprve v říjnu se plně projeví zahájení akademického roku a cestování vysokoškoláků," řekl náměstek generálního ředitele pro obchod a člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Rostoucí počet cestujících v 1. pololetí letošního roku a další nárůst zákazníků letos v září vedl České dráhy k trvalému posílení dálkových vlaků hlavně mezi Prahou a Moravou. "Postupně od poloviny září jsme prodloužili nejvytíženější vlaky o další vozy na linkách Ex1 a Ex2 z Prahy na Ostravsko a na Valašsko a od poloviny října také na lince R18 Praha - Luhačovice. Na tyto výkony jsme nasadili v červnu zakoupené moderní vozy z Rakouska," dodal Štěpán.

Posílení kapacity až o tisíc až dva tisíce míst denně

"Od pátku do neděle, kdy jsme zaznamenali největší nárůsty zájmu o cestování, jsme plánovanou kapacitu vlaků rozšířili skoro o tisíc míst denně. Kromě toho nasazujeme další posilové vozy podle aktuální poptávky u jednotlivých vlaků, například podle počtu prodaných rezervací, ale často řadíme vozy i ad hoc již během jejich jízdy. Například v pátky a neděle nabízíme další dodatečnou kapacitu v mimořádných posilových vozech. Je to přibližně další tisícovka míst k sezení," dodal Štěpán. Dohromady tak České dráhy zatím rozšířily kapacitu vlaků v exponované dny skoro o dva tisíce míst k sezení navíc.


Navybrané vlaky proto zařadil posilové vozy (nedatováno, České dráhy).

Mezi vlaky s trvale zařazenými dodatečnými vozy patří například expresy Cracovia, Landek nebo Jan Perner mezi Prahou a Ostravskem, spoje Hradčany a Fatra z Prahy na Valašsko a do slovenské Žiliny a některé vlaky na lince R18 Praha - Luhačovice. "Některé spoje jsou posilovány celotýdenně, jiné pak od pátku do neděle, kdy byl zaznamenán největší nárůst cestujících," poznamenal tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Operativní posilové vozy jsou pak řazeny do různých vlaků podle obsazenosti. Nejčastěji jsou tak o víkendech posilovány vlaky mezi Prahou a Ostravskem a Valašskem, od října jsou pak dodatečné posilové vozy často zařazeny i do některých vlaků mezi Prahou a Plzní nebo Prahou a jižní Moravou. Také v novém jízdním řádu platném pro příští rok se počítá s trvalým zvýšením nabízené kapacity míst na některých linkách. Půjde především o spoje mezi Prahou a Ostravskem, Valašskem a jižní Moravou a více vozů dostanou i nejvytíženější vlaky z Prahy na jih nebo západ Čech.


Především páteční a nedělní spoje bylo nutné posílit (nedatováno, České dráhy).

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!