Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

SŽDC hledá zhotovitele šesti investičních akcí

ČESKÁ REPUBLIKA - Správa železniční dopravní cesty minulý týden vypsala soutěže na zhotovitele celkem šesti významných staveb, jejichž celkové investiční náklady překročí rekordních osm miliard korun.

Práce se připravují ve třech stanicích napříč republikou, na dvou důležitých tratích v Ústeckém a Olomouckém kraji a v Přerově...


Rekonstruovat se budou čtyři nádraží (17. července 2014, Filip Vlček).

"Správa železniční dopravní cesty jako jeden z nejvýznamnějších investorů v zemi aktuálně připravuje akce v různé fázi projektové přípravy za více než 60 miliard korun. Jen do konce letošního roku plánujeme vypsat soutěže na samotnou realizaci staveb, které v celkových investičních nákladech překročí 20 miliard korun," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda. Kromě toho se finišuje s přípravou soutěží dalších klíčových stavebních akcí, jako je úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím nebo z pražského Smíchova do Černošic na třetím koridoru.

Soutěž na zhotovitele stavby se připravuje pro revitalizaci a elektrizaci trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova v celkohé hodnotě 1 miliardy korun a trati ze Šakvic do Hustopečí u Brna v hodnotě 1,5 miliardy korun. Modernizace stanic se plánuje ve čtyřech případech, a to v Řetenicích za 907 milionů korun nebo v Mikulášovicích za 121 milionů, v Letohradě za 852 milionů korun. Dojde také na druhou etapu modernizace přerovského uzlu za 3,6 miliardy korun.

Dvě železniční tratě se konečně dočkají elektrifikace

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov přinese kompletní rekonstrukci celé trati. Výrazně se tak zkvalitní provozování osobní regionální dopravy mezi Ústím nad Labem a Litvínovem. Elektrizovat se bude úsek Louka u Litvínova - Litvínov a kompletní rekonstrukcí projde zbylý úsek trati, zvýší se traťová rychlost až na 100 km/h. Provoz bude dálkově řízen dispečerem z Louky u Litvínova. Dlouho očekávaná modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna pak umožní přímé napojení na koridor a vlakové spojení do Brna bez přestupu.


Někdy vlaky na nádražích vymění stavební technika (17. července 2014, Filip Vlček).

V případě rekonstrukce stanice Řetenice je navrženo ostrovní nástupiště o délce 120 metrů a vnější nástupiště o délce hrany 50 metrů. Přístup na nově vzniklá nástupiště bude přes stávající lávku doplněnou o schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Náplní rekonstrukce stanice Mikulášovice dolní nádraží je modernizace staničního zabezpečovacího zařízení s cílem zkrácení staničních provozních intervalů. Dále dojde k instalaci zabezpečení na přejezd v blízkosti zastávky Vilémov u Šluknova, kde je dnes trvalé omezení traťové rychlosti.

Při rekonstrukci stanice Letohrad se postaví nový podchod a ostrovní nástupiště. Rekonstrukce stanice zvýší propustnost přilehlých úseků. Realizace zabezpečovacího zařízení bude sahat do Lanšperka ve směru na Ústí nad Orlicí a do Žamberka ve směru na Týniště nad Orlicí. Letohradská stanice se novým staničním zabezpečovacím zařízením ve směru Jablonné nad Orlicí napojí na již zrealizovanou stavbu z roku 2009 do Lichkova a na státní hranici s Polskem.

Nejnáročnější stavba bude modernizace Přerova

"Finančně nejnáročnější stavba v přerovském uzlu zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků z Přerova do Prosenic, z Dluhonic do Prosenic a z Přerova do Dluhonic," informovala tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Dojde k potřebnému zlepšení jejich parametrů, což se projeví například zvýšením traťové rychlosti. Moderní zabezpečovací zařízení pak přispěje ke zlepšení bezpečnosti provozu.


Celkem čtyři nádraží se změní ve velké staveniště (17. července 2014, Filip Vlček).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!