Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy zrenovují další staré lokomotivy

PRAHA - V rámci péče o železniční technické dědictví se rozhodly České dráhy vrátit na koleje dvě lokomotivy. Jde o populární čtyřkolák řady 434 a zástupkyni první v Československu zkonstruované řady parních lokomotiv. 

Pokud práce dopadnou tak, jak počítá harmonogram, s historickými lokomotivami bychom se mohli svézt již příští rok...


Historická lokomotiva ještě v době, kdy byla v provozu (nedatováno, České dráhy).

"České dráhy se jako národní dopravce hlásí k záchraně a péči o naše národní technické dědictví. V rámci našeho železničního muzea v Lužné u Rakovníka a jeho poboček se staráme o několik desítek provozních i neprovozních historických lokomotiv a vagónů různých typů. Ilustrují vyspělou technickou tradici v našich zemích a umění našich otců a dědů. Výjimečným příkladem jejich umu jsou i obě parní lokomotivy, které jsme nyní poslali do opravy. Chceme je uvést do provozního stavu, aby je mohli v plné kráse, zahalené oblaky páry, obdivovat i budoucí generace," řekl Miroslav Kupec, člen představenstva odpovědný za techniku, servis a majetek

Kupec ale upozornil i na nové komplikace, které s ochranou národního technického dědictví souvisejí. "S otevíráním trhu osobní dopravy a soutěžením výkonů ve veřejné dopravě je však stále větší tlak na úspory, které se mohou v budoucnosti dotknout i našich technických památek, které patří k národnímu dědictví. Proto považujeme za nutné v blízké budoucnosti vyřešit systém péče a financování těchto unikátů," dodal Kupec.


Nakládání kotle lokomotivy řady 434 (20. srpna 2018, České dráhy).

Stoletá parní lokomotiva 434.2186 byla až do loňského roku v provozu, kdy ji propadla platnost tlakové zkoušky kotle. Desítky let představovala ikonu nostalgických jízd především na Posázavském pacifiku. V současnosti byla zahájena oprava do provozního stavu, kterou provede pracoviště muzejního depa přímo v Lužné u Rakovníka. Specializovanou opravu kotle pak provede kolínská firma SEA. Do provozu by se mohla tato lokomotiva vrátit příští rok.

Parní lokomotiva 434.2186 loni oslavila sté narozeniny. Vyrobena byla v roce 1917 v lokomotivce Breitfeld & Daněk ve Slaném pro Císařsko-královské státní dráhy. Patří mezi lokomotivy řady 170 vyráběné v několika lokomotivkách v rakousko-uherské monarchii v počtu několika set kusů. Československé státní dráhy jich převzaly více než 300 a dalších 70 si nechaly po roce 1918 ještě dodatečně vyrobit - označily je řadou 434.0. Stroj 434.2186 dosloužil v pravidelném provozu s koncem parní trakce u ČSD a pak byl deponován pro nostalgické vlaky v pražském depu ve Vršovicích.


Skládání kotle lokomotivy řady 365 v depu (20. srpna 2018, České dráhy).

Druhý opravovaný stroj představuje jedinečná lokomotiva 365.024. Jde o první samostatnou československou konstrukci lokomotiv vyprojektovanou ve svobodném Československu. Symbolicky je tak zahájena její oprava v roce stého výročí Československé republiky. Řada 365.0 má tak výjimečné a symbolické postavení v historii československé železnice a dopravního strojírenství.

Lokomotiva 365.024 byla 51 let odstavena na různých místech, většinou vystavena povětrnostním vlivům a postupně chátrala. České dráhy se rozhodly tento historicky významný stroj opravit do provozního stavu. Rozsah oprav si tak vyžádal zajištění prací ve specializovaných dílnách DB v německém Meiningenu, které se specializují na záchranu parních lokomotiv z celé Evropy. V současnosti byl do dílen odeslán pojezd lokomotivy a další součásti tam budou převezeny v průběhu samotné opravy. Obnovená kráska by se mohla vrátit do České republiky v provozním stavu do konce příštího roku. Tendr lokomotivy prochází opravou v ŽOS Nymburk.


Historické lokomotivy jsou důležitou součástí vozového parku (nedatováno, České dráhy).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!