Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

České dráhy pořídí zbrusu nové i ojeté vagony

ČESKÁ REPUBLIKA - Češi se mohou těšit na nejmodernější osobní vozy v Evropě. Pro své dálkové linky je u konsorcia Siemens-Škoda objednaly České dráhy, z Rakouska pak odkoupí dalších 41 rychlíkových vozů.

Oba kontrakty vyjdou České dráhy na téměř 3,5 miliardy korun. První nové vozy se objeví do tří let, ojeté pak ještě letos...


Pohled do interiérů jedeho z nových fagonů (vizualizace, Siemens).

České dráhy patří v mladších členských zemích Evropské unie mezi lídry v inovacích na železnici jak v oblasti odbavení a zavádění moderních služeb, tak v oblasti techniky a vozidel. Nově objednané vagony nabídnou cestujícím komfort a vybavení rychlovlaků i pružnost a výhody vlaků sestavených z jednotlivých vozů. České dráhy tak posílí svou konkurenceschopnost v dálkové dopravě nejen v rámci České republiky, ale v celé střední Evropě.

Národní dopravce zvolil nový koncept obnovy dálkových osobních vozů, který vychází z platformy Siemens Viaggio Comfort použité u netrakčních jednotek railjet. "Konsorcium dodá 50 osobních vozů sestavených do 10 netrakčních jednotek po pěti vozech, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím bezbariérový pohodlný průchod soupravou a nabídne jim další přednosti moderních rychlovlaků. Jednotky však budou na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy. To nám umožní pružně reagovat na provozní potřeby a spojovat několik jednotek do delšího a kapacitnějšího průchozího vlaku, nebo připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami," uvedl tiskový mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.


Prostor ve vstupu do velkoprostorových vozů umožní uložení kol (vizualizace, Siemens).

"Máme radost, že na modernizované železniční tratě Správy železniční dopravní cesty přicházejí nová vozidla, která zhodnocují investice do infrastruktury a dávají železniční dopravě novou podobu. Vážíme si úspěchu, který má u cestujících společný přepravní produkt ČD/ÖBB Railjet v čele s jednotkami Siemens Viaggio Comfort. Railjet se stal symbolem moderní železniční dopravy ve středoevropském prostoru a logicky motivoval ČD pokračovat v nastoupeném trendu komfortních netrakčních jednotek," doplnil Roman Kokšal, ředitel divize Molbility společnosti Siemens. "Rychlost a pohodlí jsou účinné nástroje snižování spotřeby energie a exhalací, protože motivují lidi využívat energicky a environmentálně příznivou železniční dopravu," dodal.

"Škoda Transportation v současnosti vyrábí šest vysokorychlostních vlakových souprav pro německého dopravce Deutsche Bahn a jsem rád, že se o tyto zkušenosti budeme moci podělit při dodávkách vysokorychlostních vozů pro České dráhy. Na této zakázce se naše společnost bude podílet hlavně v oblasti montáže a oživení vozidel, což znamená práci nejen pro zaměstnance ve výrobě, ale hlavně pro české techniky," informoval Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a viceprezident skupiny Škoda Transportation. Hodnota kontraktu je necelé 3 miliardy, první vozy budou dodány do 32 měsíců od podpisu kontraktu. 


Také pro vozíčkáře je uzpůsobena část vagonů (vizualizace, Siemens).

České dráhy ale rozšíří také park osobních vozů pro dálkové vlaky nákupem vozů od rakouských železnic ÖBB. Komfortní klimatizované vozy posílí kapacitu mezistátních i vnitrostátních vlaků. České dráhy využily příležitost k rozšíření parku o komfortní rychlíkové vozy typu UIC-Z, které rakouské železnice prodávaly. Jde sice o starší vozy, ovšem s moderní konstrukcí vybavené klimatizací, oddíly se šesti místy k sezení a schopné provozu rychlostí až 200 km/h. České dráhy nasadí většinu vozů do provozu co nejdříve, po provedení příslušných kontrol a revizí. Menší část vozů pak projde před nasazením do provozu rozsáhlejší opravou.

Vozy 2. třídy řady Bmz budou nasazeny na vnitrostátní a mezistátní linky Českých drah. Cestujícím nabízejí klimatizované interiéry, oddíly se 6 místy k sezení s posuvnými polohovatelnými sedačkami a elektrické zásuvky 230 V pro napájení elektroniky. České dráhy zaplatí za 41 osobních vozů 13,7 milionu EUR. Národní dopravce v současnosti disponuje téměř 900 osobními vozy pro rychlost 160 km/h a více a 50 lokomotivami pro tyto vysoké rychlosti.


Podobně budou řešeny i ojeté vozy z Rakouska (nedatováno, České dráhy).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!