Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Ústí staví novou trať,
pojede jedním směrem

 Kopřivnické nádraží projde
opravou za miliony

 Lidé s v olomoucké MHD
od června připlatí

 Litvínov letos začne
s opravou tratě

Do Harrachova vyjely přímé rychlíky z Prahy

HARRACHOV - O víkendech a svátcích mezi Prahou a Harrachovem již přes měsíc jezdí dva nové páry obnovených přímých vlaků. Ty zde naposledy jezdily v šedesátých a sedmdesátých letech a pak ještě nárazově.

Tehdejší Československé Státní Dráhy na této trase nepravidelně vypravovaly mimořádné vlaky pro odboráře na rekreaci...


854.212 po příjezdu do Harrachova (13. května 2018, Zdeněk Mazánek).

Linku si prosadil Liberecký kraj, respektive zástupci jeho krajské firmy na organizaci veřejné dopravy Korid LK. Jde o společný projekt Českých drah, Libereckého kraje, středočeského ROPIDu a Integrované dopravy Středočeského kraje. Liberecký kraj si od dvou párů přímých vlaků slibuje především větší zájem o cesty do Krkonoš. Dosud museli cestující z pražských rychlíků přestupovat v Tanvaldu.

"Jsem rád, že se podařilo prodloužit víkendové linky jedoucí z Prahy do Tanvaldu až do krkonošského střediska v Harrachově. Věřím, že si najdou své pravidelné cestující, pro které je přímé spojení jednodušší a pohodlnější. Turistické spoje v kraji dlouhodobě podporujeme," řekl hejtman Libereckého kraje Martin Půta s tím, že za rozšíření výkonů první rok provozu kraj zaplatí 1,4 milionů korun. Součástí nákladů je i vybavení čtyř vozidel informačním systémem, a v dalších letech budou roční náklady činit 430 tisíc korun.


854.212 vyčkávající na čas odjezdu do Prahy (13. května 2018, Zdeněk Mazánek).

Provoz mezi Prahou a Harrachovem zajišťují vlaky R1148 a R1144 z Prahy-Vršovice v 7.13 a 13.13 hodin, z Harrachova pak odjíždí vlaky R1145 a R1152 v 11.06 a 17.06 hodin. Na spojích jezdí motorové vozy řady 854.2, v úseku Praha - Tanvald s přívěsnými vozy Bdtn757. Pro tyto účely musely být Katry 854.2, vzniklé přestavbou řady 852, do Prahy přesunuty z Brna, neboť vozy 854, vzniklé z řady 853 a dosud provozované v Praze, mají rozdílné provedení brzdových táhel, která kolidují s ozubnicí, a proto na trať do Harrachova nemohou.

Zavedení přímých vlaků z Prahy do Harrachova byla pro České dráhy výzva, a to kvůli značnému sklonu. "Cestující ve vlacích mají k dispozici moderní a pohodlný interiér s čalouněnými sedačkami. Z bezpečnostních důvodů může jet na trati pouze samostatný motorový vůz, ale jednáme s příslušnými úřady, aby bylo možné vypravit na trať do Harrachova i dva spojené motorové vozy," doplnil člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán.


854.213 najíždí na ozubnicový úsek do Harrachova (13. května 2018, Zdeněk Mazánek).

Zavedení přímých spojů ovšem představuje pro trať Tanvald - Harrachov komplikaci z důvodu vyčerpání kapacity trati. V době pobytu vlaku ve dvoukolejné výhybně Harrachov zde totiž navíc dochází ke křižování vlaků Liberec - Szklarska Poręba Górna, a proto je motorový vůz 854.2 nucen přejíždět na opačnou kolej mezi těmito vlaky. V případě zpoždění rychlíku z Prahy do Tanvaldu o 10 a více minut, je tento vlak v úseku Tanvald – Harrachov odřeknut. V takovém případě má být osobní vlak do Liberce na odjezdu z Harrachova o deset minut opožděn, čímž by vyjel až v čase plánovaného odjezdu rychlíku.

I přes pokrok v podobě přímých vlaků z Prahy do Harrachova a zpět zůstává snahou zástupců Koridu LK i zavedení přímého spojení z Prahy až do Polska. Kvůli tomu by ale musely na trati proběhnout stavební úpravy, aby se mohly křížit rychlíky s dalšími vlaky.


Setkání všech tří vlaků ve výhybně Harrachov (13. května 2018, Zdeněk Mazánek).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!