Nádraží v Hrádku nad Nisou čeká rekonstrukce
LIBERECKÝ KRAJ - Zatímco v uplynulých měsících skončila oprava nádraží v Žitavě či v Raspenavě, v roce 2020 by se měli dělníci pustit do nádraží v Hrádku nad Nisou. Hotovo by mělo být v roce 2022.
Díky loni rekonstruovaným stanicím ve Frýdlantě a v Raspenavě došlo k náhradě zabezpečovacího zařízení i k redukcí kolejí...
Nádraží v Hrádku nad Nisou při pohledu k Žitavě (22. října 2017, Zdeněk Mazánek).
Současné nástupiště bude zvýšeno, což umožní pohodlnější nástup do železničního vozu. Navíc vznikne úplně nové nástupiště u výpravní budovy, na které se lidé dostanou přímo z Nádražní ulice a z tamních zastávek autobusů.Ve stanici bude vybudován bezbariérový přístup na nástupiště pomocí výtahů. Vznikne také nový informační systém a staniční rozhlas.
Rekonstrukce se ovšem netýká samotné budovy nádraží, kterou dnes musejí cestující projít, aby se dostali do podchodu. To už ale nově nebude potřeba, neboť podchod se přesune směrem k jihu. Současně zřejmě zanikne podchod kolejí v blízké Liberecké ulici. Kromě nádraží se budou opravovat i koleje na trati, zabezpečí se i přejezdy. Celá oprava by měla vyjít na 250 milionů korun.
Jediné nástupiště, pohled směrem k Liberecké ulici (22. října 2017, Zdeněk Mazánek).
Novou podobu získaly v loňském roce také stanice ve Frýdlantě a v Raspenavě, jejichž rekonstrukce byla dokončena k 23. listopadu 2017. Výpravčí stanice Frýdlant v Čechách navíc nově dálkově řídí dopravu v sousední Raspenavě i na trati z Raspenavy do Bílého Potoka pod Smrkem.
Na trati a ve třech stanicích je nainstalováno nové zabezpečovací řízení, opravou prošlo šest kilometrů trati, zrekonstruovala se nástupiště a zabezpečilo sedmnáct přejezdů.
Stanice Frýdlant v Čechách po rekonstrukci (4. března 2018, Zdeněk Mazánek).
Ve Frýdlantě byl snížen počet dopravních kolejí na pět, tři z nich jsou opatřeny peróny. V Raspenavě jsou nově pouze dopravní tři koleje, všechny opatřeny peróny. V běžném provozu jsou ovšem využívány pouze první dvě koleje, na kterých dochází k rozpojování a spojování přímých vlaků vedených z Liberce do Frýdlantu (linky L6 a L61) a do Bílého Potoka (linka L62).
Opravou kolejí v Raspenavě bylo změněno i jejich uspořádání, čímž už vlaky z Liberce do Bílého Potoka nemusejí složitě objíždět celou stanici. To přineslo zkrácení jízdní doby linky L62 až o šest minut.
Stanice Raspenava po rekonstrukci (4. března 2018, Zdeněk Mazánek).