Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

Aktuální čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Tento i původní web
navštívilo tolik návštěvníků:[CNW:Counter](údaj je pouze orientační)

Modernizace tratě v Praze přinese nové stanice

PRAHA - Dlouho plánovaná modernizace železniční tratě mezi pražským hlavním a hostivařským nádražím může začít. Cestující se dočkají dvou nových stanic u Edenu a na Zahradním Městě, trať se také rozšíří na čtyřkolejnou.

Celkové náklady na modernizaci úseku, který bbude dokončen za tři roky, činí téměř 4,5 miliardy korun. Část zaplatí Evropská unie...


Na Zahradním Městě vznikne nová železniční stanice v dosahu MHD (vizualizace, SŽDC).

Rozsáhlé modernizaci železniční tratě z hlavního nádraží v Praze do Hostivaře již nic nebrání. Správa železniční dopravní cesty podepsala smlouvu se zhotovitelským sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ o modernizaci tohoto úseku. Díky pracem vznikne do konce roku 2021 vůbec první čtyřkolejná trať na síti Správy železniční dopravní cesty. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař, jejím výsledkem budou mimo jiné nová stanice na Zahradním Městě a zastávka v Edenu.

Zkrátí a napřímí trať, zvýší rychlost

Při modernizaci bude trať z Prahy do Benešova přesunuta do přímější trasy přes plochu bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích. Do souběhu s ní bude přeložena i trať z Prahy-Malešic, společně tak vytvoří čtyřkolejný úsek. Díky narovnání tratě dojde ke zkrácení kolejí o 232 metrů a ke zvýšení rychlosti v oblasti Strašnic na 120, ve Vršovicích pak na 85 až 105 km/h.


Podoba zastávky v zelené barvě koresponduje s rázem krajiny (vizualizace, SŽDC).

"Stávající strašnická zastávka ani stanice ve Vršovicích nenabízejí optimální přestupní vazby na městskou hromadnou dopravu. Trať přitom kříží na dvou místech frekventované autobusové linky, aniž by na ně bylo možné přestoupit. Proto právě v těchto místech vzniknou nová nádraží," uvedl náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Nová stanice nahradí tu nevyhovující

Železniční stanice Praha-Zahradní Město proto vyroste přímo nad rozšířeným podjezdem Průběžné ulice, pod kterým jezdí také řada tramvajových linek a u kterého by v budoucnu mělo vyrůst i tramvajové obratiště. V podjezdu budou navíc umístěny zastávky tramvaje, v těsném sousedství pak zastávky autobusu. V opěře podjezdu naleznou cestující čekárnu a odbavovací prostory. Z podchodu na nástupiště se dostanou nejen po chodnících a schodištích, ale i výtahy a eskalátory.


Druhou novou stanicí bude ta u Edenu ve Vršovicích (vizualizace, SŽDC).

Na křížení s autobusovou tangentou z Jižního Města na Vinohrady v blízkosti fotbalového stadionu Slavie pak vznikne zastávka Praha-Eden. Zrušením trati přes Strašnice naopak zanikne tamní železniční zastávka. Stanice Praha-Vršovice bude cestujícím sloužit i nadále, ale pro zlepšení docházky do zástavby bude prodloužen podchod směrem k Bartoškově ulici a tím i k náměstí Bratří Synků, na opačném konci pak do přednádražního prostoru. Samozřejmostí budou bezbariérové úpravy celé stanice a částečné zastřešení nástupišť.

Modernizace přijde na 4,5 miliardy

Projekt Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hl. n., II. část - Praha Hostivař - Praha hl. n. je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je téměř 4,5 miliardy korun. Míra podpory EU je 82,14 procenta ze způsobilých nákladů, čili výše dotace činí maximálně 110,3 milionů Eur, což v přepočtu obnáší přibližně 3 miliardy korun.


Nová stanice nabídne zbrusu nové přestupní vazby na MHD (vizualizace, SŽDC).

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám na mail marketing@vlcoun.cz a dozvíte se více!