Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

Aktuální číslo

Z čísla 3/2017 vybíráme:
- Czechbus již posedmé
- Nízkopodlažní Olomouc
- Stávka regionálních dopravců
- Liberecký přesmyk
- a tradičně také aktuality...

Novinky z krajů...

 Pražskou MHD auta nebrzdí

 Zachová Ústí historické vozy?

 Vyjelo omlazené Pendolino

Aktuální čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Tento i původní web
navštívilo tolik návštěvníků:[CNW:Counter](údaj je pouze orientační)

Praha hlavní nádraží. Střecha už je jako nová

PRAHA - Památkové chráněná střecha nad nástupišti hlavního nádraží v Praze je jako nová. Poprvé po sto letech prošla velkou rekonstrukcí, která zajistila nové prosklení, obnovu poškozených spojů nebo antikorozní nátěr.

Oprava dalších částí vůbec nejvytíženějšího železničnho nádraží v České republice bude v příštích letech pokračovat...


Hala hlavního nádraží je prosvětlená (3. října 2017, Ministerstvo dopravy).

Za celou dobu existence haly proběhla prakticky pouze jedna větší oprava v 70. letech minulého století, která se zaměřila pouze na odstranění starého laku z ocelové konstrukce, výměnu vadných oken a drobnější opravy. "Nyní, po více než sto letech, jsme kompletně vyměnili plechové zastřešení, veškeré skleněné části, opravili a repasovali nosnou konstrukci, některé části jsme znovu vyrobili, lávky, rámy, zábradlí a dali střeše antikorozní nátěr. Kromě opravy historické památky jsme zvýšili bezpečnost a komfort cestujících. Ti už během oprav pocítili, že se nástupiště výrazně prosvětlují," řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Hala byla postavena na počátku 20. století v té době patřila v Evropě ke zcela unikátním stavbám. A to nejen díky svým rozměrům přibližně 227 krát 76 metrů a výšce 18 metrů. Ocelová dvojlodní hala je nedílnou součástí památkově chráněného komplexu staveb pražského hlavního nádraží. Její oblouková konstrukce se klene nad prvním až čtvrtým nástupištěm.


Konstrukce září relativní novotou a čistotou (3. října 2017, Ministerstvo dopravy).

Stavba zahrnovala rekonstrukci odvodnění haly, rekonstrukci a dostavbu lávek včetně zábradlí, nové prosklení světlíků, bočních stěn a čel haly a přístřešku Fantovy budovy. Byla provedena také obnova protikorozní ochrany nosné konstrukce, nahrazení střešního pláště novým, revize spojů a obnova poškozených nýtů.

Oprava Hlavního nádraží v Praze však ještě nekončí. V srpnu Správa železniční dopravní cesty vybrala zhotovitele projektové dokumentace na opravu historické fasády a střechy Fantovy budovy, v současné době probíhají práce na první dílčí etapě, která zahrnuje stavebně technický průzkum. Do konce letošního roku také probíhá studie interiéru budovy nádraží, která změní svou tvář během roku 2019 a předpokládané ukončení je do konce roku 2022. Zároveň správce kolejí chystá do roku 2023 propojení hlavního nádraží s náměstím Winstona Churchilla.


Skrz skla je vidět do nádražní haly s nástupišti  (3. října 2017, Ministerstvo dopravy).

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy působící v dopravě:

20160301 banner down 01 20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám na mail marketing@vlcoun.cz a dozvíte se více!